ZATVARANJE JEDNE TVORNICE

Jeste li primijetili da u nekim trgovinama nema naših omiljenih gumenih medvjedića? Evo i zašto

Foto: Unsplash

Prijepor oko povećanja cijena doveo je do toga da kupci u diskontnom lancu Lidl već mjesecima ne mogu naći Haribo-proizvode

Svakoga dana oko 160 milijuna ”zlatnih medvjedića” izlazi iz tvornice Haribo. Tu su još puževi od korijena sladića i drugi slatkiši. Poduzeće osnovano 13. prosinca 1920. u Bonnu nije samo vodeći proizvođač slatkiša od želatine i sladića u Njemačkoj. Prema vlastitim navodima Haribo je i u SAD-u ove godine postao vodeći proizvođač slatkiša, ako se izuzmu proizvodi od čokolade.

Od početka ove godine Haribo slavi svoj stoti rođendan opsežnom kampanjom. Ali, upravo jubilarna godina pokazala se kao ne osobito jednostavna za taj koncern. I to ne samo zbog korone, piše Deutsche Welle.

Na istoku Njemačke je zgražanje izazvala najava zatvaranja tvornice u saskom Wilkau-Haßlau. Saska je nakon toga prekinula suradnju na promidžbenoj kampanji s tom tvrtkom. Uključio se i savezni ministar rada Hubertus Heil (SPD) i pozvao vodstvo tvrtke da još jednom razmisli o svojim planovima. Ali, Haribo je ostao kod svojih planova. Zatvaranje je nužno s obzirom na konkurentnost i buduću orijentaciju Hariba, rekao je jedan glasnogovornik poduzeća.

Prijepor oko povećanja cijena koje je zahtijevao Haribo doveo je do toga da kupci u diskontnom lancu Lidl već mjesecima ne mogu naći Haribo-proizvode na policama. I trgovinski lanac Edeka je neko vrijeme obustavljao prodaju proizvoda Hariba. Ali, izgleda da je taj prijepor izglađen. ”Kod Edeke se ponovo popunjavaju police”, kažu u Haribu.

Ni korona-kriza nije zaobišla ovog proizvođača slatkiša. Istina poduzeće je, po vlastitim navodima, imalo povećanje prometa u prvom polugodištu ove godine u prehrambenim trgovinama. Ali, istovremeno je pao promet na zračnim lukama i kolodvorima. Osim toga djelomični lockdown u Njemačkoj pokazuje da ljudi rjeđe idu u kupovinu nego ranije i da onda kupuju na veliko, kaže jedan glasnogovornik poduzeća Haribo.

Poduzeće je 1920. u jednom stražnjem dvorištu osnovao izučeni slastičar Hans Riegel. Ime poduzeća je sastavio od po prva dva slova svoga imena i prva dva slova sjedišta tvrtke: HAns RIegel BOnn. Poduzeće je brzo raslo. Već 1922. su se u prodaji pojavili prvi voćni ”gumeni medvjedići”. Danas poduzeće Haribo zapošljava 7.000 ljudi u svijetu, ima tvornice u 10 zemalja i slatkiše izvozi u više od 100 zemalja.

Vijesti.hr

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite na Whatsapp, Viber, MMS 097 64 65 419 ili na mail vijesti@riportal.hr ili putem Facebooka i podijeliti ćemo ju sa tisućama naših čitatelja.
Komentari