Riječ je o nedavno lansiranoj DOCT aplikaciji preko koje liječnici s pacijentom razgovaraju videopozivom uz minimalnu naknadu. To bi moglo biti jedno od rješenja za mjesta gdje je liječnička pomoć manje dostupna
Liječnica je obiteljske medicine na otoku Korčuli i dostupna svim pacijentima od 0 do 24 putem aplikacije.
“Zovu pacijenti za neke dermatološke promjene. Bile su vodene kozice, tu smo isto gledali promjene na djetetu. Majka je snimila dijete i htjela je saznati je li riječ o vodenim kozicama ili ne. Imali smo i jednog pacijenta koji je jako želio znati u kakvom je stanju grlo”, kazala je voditeljica medicinskog tima na Doctu Lea Bošnjak.
Pacijenti ispune osnovne podatke i imaju svoj karton.
“Ako primimo neki poziv, za koji procijenimo da je hitan i zahtjeva Hitnu medicinsku pomoć, za takvog pacijenta i mi ćemo sami nazvati Hitnu pomoć ili njega samoga uputiti istome”, govori Bošnjak.
U timu je 50-ak liječnika obiteljske medicine, ali krajem mjeseca očekuju pojačanje. I prve pedijatre. Osobna pretplata je 6 eura na mjesec, a obiteljska 12 eura.
“Vidjeli smo da zbog velikog pritiska na Hitne pomoći i na liječnike obiteljske medicine, da se jako dugo čeka na hitnim prijemima, pa i po šest sati. Zato smo odlučili svima u potrebi donirati jedan besplatan poziv”, kazao je direktor tvrtke i autor aplikacije Alen Pecirep.
Prva je ovo ovakva aplikacija u Hrvatskoj, a lansirana prije malo više od mjesec dana.
“Zgodno, zgodno. U današnje vrijeme treba prihvatiti sve nove tehnologije i mogućnosti koje su nam na raspolaganju”, govori Lidija iz Zagreba.
“Ja upravo sad idem direktno kod doktorice. Rijetko idem, ali obavit ću sve to danas”, govori Milica iz Zagreba.
“Ne javljaju se, ali ako ste jako uporni konačno nakon 6 ili 7 puta će te ih dobiti”, kazala je Barbara iz Zagreba.
Liječnica s kojom smo razgovarali kaže da je važno dobro poznavati svog pacijenta.
“To je sigurno na neki način pomoć u dislociranim uvjetima, tamo gdje nije toliko dostupna zdravstvena zaštita, pogotovo na otocima i ruralnim sredinama. Međutim, ništa ne može zamijeniti direktan kontakt sa svojim izabranim liječnikom”, kazala je liječnica obiteljske medicine Davorka Došen Mrak.
Zbog nejavljanja ne telefon u jeku korone pokrenut je mail zovem.doktora@hzzo.hr. Od kraja studenog 2020. godine do kraja prošle godine stiglo je gotovo 4000 pritužbi. No samo 36 posto bilo je valjano jer su sadržavali podatke.
“Javljamo se koliko je to moguće. Podsjetiti ću da smo ugovornom obvezom s HZZO-om obavezni javljati se 60 minuta na telefon, iako se javljamo tijekom cijelog radnog vremena pa i izvan radnog vremena”, kazala je dr. Davorka Došen Mrak.
Svi se slažu da aplikacija neće u potpunosti zamijeniti liječnika, ali su oni uvijek dostupni za savjet, prenosi Danas.hr.