Šesto izdanje klupskog boutique Impulse festivala u Rijeci traje od 4. travnja do 13. travnja 2019., i kao u dosadašnjih pet izdanja, glazba će biti posvuda
Iza naziva Impulse stoji višednevno festivalsko doogađanje kojem je osnovni cilj promocija urbane kulture, posebno njenog glazbenog segmenta.
Šesto izdanje Impulse festivala održava se od 4. 4. do 13. 4. 2019., i kao u proteklih pet, glazba će biti svugdje. Kroz deset proljetnih dana na čak deset gradskih lokacija publiku čekaju koncertne promocije, likovni i filmski segment, premijerni nastupi, kao i već tradicionalni sajam ploča ili pak tribina s aktualnim gostima. Drugim riječima, Impulse festival i ove godine nastavlja svoju viziju spajanja riječkih gradskih lokacija s misijom promocije dobre glazbe i urbane kulture.
Headlineri ovogodišnjeg izdanja kanadska su četvorka SUUNS – prinčevi mračnog electra i disonantnog art/indie rocka. Hvaljeni spektrom glazbene kritike, premijerno u Rijeci promoviraju aktualni studijski album “Felt”.
I ove godine na botelu Marina uživamo u koncertnom nastupu, riječ je neponovljivom bluzeru Bebè Na Volè, koji će predstaviti novi album “Hate is a Wonderful Thing”. Glazbeni program šestog izdanja upotpunjuju kultni new wave/avant pop bend Šumski promocijom novog albuma “Ostrvo ledenog kita” zajedno s riječkim math rock triom Flip Flop Fatality.
Novo izdanje Impulse festivala u programu nudi i izložbu pod nazivom “Gledanje muzike”, dizajnerskog studija Radnja u Galeriji SKC.
Neizostavna je suradnja s Art-kinom Croatia, tako da i ove godine organiziramo riječku filmsku premijeru. “Studio 54” naslov je novog dokumentarca redatelja Matta Tyrnaura o glasovitom njujorškom klubu.
Osim koncerta, Beertija će biti domaćin i tribine na temu “Biti glazbeni producent”, gdje razgovaramo s etabliranim glazbenim producentima Markom Mrakovčićem i Matejem Zecom, uz moderaciju Voljena Korića.
Osmosatni Trigon party simultanih dj setova Babilonske, Palome Yves i Tea Fantazije spaja žanrove i publike klubova Nemo, Tunel i Život. Kulminacija festivala je zadnji dan kad osim velikog proljetnog sajma ploča u Kružnoj ulici, večernji izlazak upotpunjuje zajednički koncert regionalne rock eksplozije Repetitor uz beskompromisnu podršku Punčki u Pogonu Kulture.
Kanadski SUUNS otvaraju šesti Impulse festival
Premijerno u Rijeci, u sklopu europske turneje koja započinje u OKC-u Palach, sjajni Suuns otvaraju šesto, proljetno izdanje Impulse festivala. Kanadska indie četvorka Suuns poznata je po vješto orkestriranom, tinjajućem glazbenom klimaksu.
Montrealska krautrock, art punk, neo-psihodelija adut je izdavačke kuće Secretly Canadian, a zajedno od 2007. kreiraju uzbudljiv glazbeni kaos koji je vraški precizno strukturiran i već poslovično hvaljen spektrom relevantne kritike. “U vrtlogu mračnog electra i disonantnog art/indie rocka Suuns utjelovljuju minimalizam u širom otvorenom i istovremeno paranoičnom zvuku.” (AllMusic, 2018.)
Izlaskom prvog EP-a, kad su se još zvali Zeroes, njihov rad privlači pozornost prestižne izdavačke kuće Secretly Canadian koja im u jesen 2010. nudi ugovor za debi album “Zeroes QC”.
Tri godine kasnije stiže i “Images du Futur”, s kojim dalje istražuju mračnije zvukove, prisutne još od njihova prvijenca. “Hold/Still” izlazi u travnju 2016. Zamjetan utjecaj elektronike, s kojim nastavljaju stvarati iduće godine, kada se uz producenta Johna Congletona vraćaju u studio, može se čuti i na posljednjem hvaljenom izdanju, izdanom prošle godine.
Pitchfork zavodljivo ističe četvrto studijsko izdanje “Felt” kao album koji konačno popušta silama koje čekaju oslobođenje još od “Zeroes QC”. Album nastaje u pet neformalnih samoaranžiranih sesija kroz nekoliko mjeseci, i donosi “presjek eksperimentalne gitare i synthom inspiriranih stilova koji prolazi kroz prepoznatljivu prizmu Suunsa: soft-fokus, gusto nabrana zvučna abrazija, oslobođena svestranošću nagrađivanog producenta”, koji uz njih surađuje i sa St Vincent.
Iako navode Andyja Stotta i My Bloody Valentine kao utjecaje, oni ne zvuče poput nijednog. Suuns oduvijek s lakoćom spajaju programiranje i igru – nikada kao puki “fuzionisti”, stoga je besciljno pokušati dekodirati njihov sonični potpis kao “dance music that rocks” ili obratno.
Kao supporting act nastupit će eksperimentalni darkeri Scattered Clouds. Retro-sintetički zvučni pejzaži prizivaju u misli zvuk Vangelisa ili Tangerine Dreama, u kombinaciji s nelagodom prožetom ekstazom Suicidea ili napetošću ispunjenom grmljavinskom olujom Liarsa. Izmaglica i lo-fi statika njihova zvuka kreira misterioznu atmosferu puta osvjetljenog neonskim svjetilma za noćne vožnje mračnom cestom.
Koncertne promocije
U moru sjajnih domaćih diskografskih izdanja prošle godine ugostiti ćemo dvije koncertne promocije dugoiščekivanih albuma.
Prvi je na redu Bebè Na Volè, jedan od najznačajnijih blues vokala i gitarista ovih prostora. Njegov se zvuk može smatrati mješavinom indie i blues utjecaja, utjelovljenom u talentiranom one man bandu, nadahnutoj izvedbi Adama Semijalca, koji podjednako oduševljava publiku i kritiku.
Bebè Na Volè 2015. izdaje “best of” prigodnog naslova “The Great Depression” na vinilu, a na Botelu Marina 6. travnja imamo priliku poslušati live izvedbu novog materijala. Iščekivani album “Hate is a Wonderful Thing” izašao je pred nekoliko mjeseci, uz komplimente publike i glazbenih kritičara slovi za jedno od najboljih izdanja prošle godine. U nastupima Semijalac koristi porchboard bass perkusiju te dva različita loopera, i teško je povjerovati kompleksnosti onoga što na pozornici iznosi “samo” jedan svestran izvođač.
Nakon punih 15 godina Šumski je lani objavio svoj novi album “Ostrvo ledenog kita”. Status kultnog zagrebačkog benda donio im je njihov drugačiji i sasvim jedinstven zvuk, nastao pod utjecajem cijelog niza glazbenih stilova, od afra, krauta, new wavea, avant-popa, prog-rocka pa sve do glazbe iz crtanih filmova. Do sad su objavili pet albuma – „Lov na vile”, „Safari“, „Baba spava“, „Ronioci“ te prošlogodišnji – „Ostrvo ledenog kita“, čija je krilatica “Za depresivno vrijeme – veseli depresivni hitovi!”. Novi uzlet benda obilježile su svirke prošlog ljeta po važnijim festivalima u regiji kao i fantastične recenzije novog albuma te prisustvo na skoro svim listama albuma godine.
Posebni gosti promocije su riječki math rock trio Flip Flop Fatality. Vedran Medanić na bass gitari, Lena Crnković na bubnjevima i Hrvoje Karabaić na klavijaturama i vokalu započinju početkom 2014. rad na svom muzičkom projektu nazvanom Flip Flop Fatality. Tokom godine dana rada pronalaze svoj vlastiti izraz u kojem iskusno glazbeno uho osim math rocka, psy rocka te noisea može čuti i lijepe ambijentalne dijelove koji fino zaoukružuju ovu neobičnu, ali slušljivu priču.
Koncert Šumskog i Flip Flop Fatalitya na programu je u četvrtak, 11. 4. u Beertiji.
“Biti glazbeni producent”
Već tradicionalno na festivalu promišljamo i razgovaramo o temama koje su usko vezane uz glazbenu kulturu. Šesto izdanje donosi temu tribine “Biti glazbeni producent”.
Glazbeni producent, osoba koja upravlja procesom snimanja glazbe u studijskoj produkciji, vodi i usmjeruje glazbenike te sudjeluje u snimanju i postprodukciji glazbenoga djela. Ključna osoba u kreiranju zvučne slike glazbenog djela, pjesme ili albuma. Tako kaže definicija. No, da bi u potpunosti raščlanili i razumjeli posao glazbenog producenta, ispričali njegovu ili njezinu priču, pošteno naglasili važnost ovog zanata, posebno u kontektstu pop kulture odnosno rock glazbe, treba nam puno više od definicije.
Izazov prihvaćen! Pridružite nam se 11. travnja od 19 sati u Beertiji na tribini “Biti glazbeni producent”, na kojoj ćemo pokušati sve od gore navedenog, ali i saznati kako je biti glazbeni producent u Hrvatskoj, u 21. stoljeću. Uz moderatora Voljena Korića na tribini sudjeluju Matej Zec i Mark Mrakovčić, domaći glazbeni producenti mlađe generacije zaslužni za ostvarenja niza albuma. Spomenemo li bendove poput Let 3, 2 Cellos, Urban & 4, Kojoti, Stray Dogg, Jonathan, My Buddy Moose, E.N.I, Mort, Mašinko, Lovely Quinces, Irena Žilić, Jonathan, Nina Romić, Punčke, Esc Life, She Loves Pablo, Mary May dovoljan su temelj za kvalitetnu ćakulu.
Trigon Party
Nakon pauze, ovog se proljeća u petak, 5. travnja vraćamo Trigonu, autorskom konceptu partyja aranžiranom u harmoničan riječki izlazak u tri slijeda. Trigon party nudi punih osam sati zabave spajajući žanrove, klubove i publike. Klubovi Nemo, Tunel i Život ocrtavaju glazbenu putanju udaljenu nekoliko minuta šetnje uz simultane dj setove Babilonske, Palome Yves i Tea Fantazije.
Osnivačica ZEZ festivala i jedna od selektorica na frekvencijama Radio Studenta, Nina Maštruko pod aliasom Babilonska; čuli uši prema čudnovatim jazzerima, hip hopu i najmračnijem rifovlju. Sa ekipom je pokrenula Subtilno, klupsku večer za ljubitelje bržih bass ritmova, a kao DJ-ica uvijek iznova iznenađuje svojom neočekivanom selekcijom. Za Trigon krčka čarobni napitak od bunike i živahnih beatova iz sfere cluba i breaksa, uvijek poslužen s daškom etna.
Teo Fantazija je svestrani ljubitelj glazbe, jedan od onih koji imaju onu ogromnu kolekciju ploča posloženu određenim redoslijedom. Za četverosatni set u Nemu priprema vatreni set muzičkih sjećanja, bez recepata i bez pravila.
Paloma je odrastao na kompilacijama ljubavnih pjesama iz osamdesetih i puštanje glazbe gleda kroz prizmu ljubavi, poštovanja prema pjesmi i odabira u suradnji sa publikom. Njegov alter-ego je sinteza misticizma, opasnosti i užitka duboko unutar distopijske diskoteke. Organizator Velvet festivala i jedan od selektora na community radiju KLFM.
“Gledanje muzike” u Galeriji SKC
Izložba “Gledanje muzike” u sklopu programa šestog Impulse festivala otvara se 10. travnja u 19 sati u Galeriji SKC i po prvi će puta cjelovito predstaviti radove u području grafičkog dizajna, usko vezane za koncertni program Distune Promotiona. Autori radova su dizajneri Antonio Karača i Petra Vrdoljak koji zajedno djeluju kao studio Radnja. Osnovna krilatica Radnje je “Design solutions for growing business”, što ukratko opisuje svrhu njihova rada – korištenje dizajna za poboljšanje poslovanja i uspostavljanje prepoznatljivosti na ciljanom tržištu, u ovom slučaju glazbene industrije.
Gledanje muzike termin je koji su osmislili kako bi sa što manje riječi opisali nit vodilju, prisutnu iza svakog plakata za pojedini event: “U dizajnu koncertnih plakata važno nam je predstaviti bend i muziku na primjeren način te vizualno prenijeti atmosferu benda, kako bi pozvali publiku da prisustvuje koncertu – pogleda i posluša muziku.” Aktivna suradnja s Distuneom na popularizaciji koncerata kao oblika zabave iziskivala je vizualni odmak od standardnog koncertnog plakata s fotografijom i tekstom, zbog čega su u radu odabrali formu znaka kao osnovni vizualni element.
Izložba “Gledanje muzike” ostaje otvorena do 13. travnja u Galeriji SKC.
“Studio 54”
Sedma umjetnost nezaobilazna je stanica svakog Impulse festivala iskustva pa ovog proljeća u suradnji s Art-kinom Croatia s ponosom predstavljamo još jednu riječku premijeru. “Studio 54” (SAD, 2018.), dokumentarni je film redatelja Matta Tyrnauera o glasovitom njujorškom klubu na čijem su se podiju ispisale nepregledne stranice glazbene i šire pop-kulturne povijesti.
Studio 54 bio je epicentrom hedonizma 70-ih – mjesto koje je ne samo redefiniralo pojam noćni klub, nego je na kraju i simboliziralo čitavu eru. Danas, 39 godina nakon što je baršunasto uže po prvi put postavljeno pred ulaz u klub, ovaj dokumentarac priča uzbudljivu priču o “najvećem klubu svih vremena”.
Tijekom 33 mjeseca, od 1978. do 1980., klub Studio 54 bio je mjesto na Manhattanu na kojem ste željeli biti (viđeni). Raj hedonizma, tolerancije, blještavila i glamura, u koji se prilično teško moglo ući, a bilo ga je gotovo nemoguće ignorirati zbog vijesti o onima koji su tamo viđeni koje su redovno punile dnevne trač kolumne. Studio 54 bio je instantni uspjeh i prava ‘zlatna koka’, ali ovaj san pogonjen drogama i seksom raspršio se u financijskom skandalu i propasti kluba.
U dokumentarnom presedanu, zahvaljujući direktnom pristupu Ianu Schrageru, koji po prvi puta priča cijelu nerafiniranu priču i prava je riznica rijetkih arhivskih materijala, Tyrnauer konstruira živopisan i veličanstven portret fenomena disco ere, pričajući priču o dvoje prijatelja koji se drže skupa kroz nevjerojatnu seriju uspona i padova.
“Studio 54” gledamo u petak, 12. 4. s početkom od 21 sat u Art-kinu Croatia.
Rock eksplozija za kraj
Za sam kraj šestog izdanja Impulse festivala na scenu stupa energetska rock bomba Repetitor! Jedan od najboljih bendova iz regije, ali i šire, dolaze u Rijeku na svojevrsni best of set, ali i s novim pjesmama koji tek trebaju izaći.
Kao i u dosadašnjim nastupima, i ovog puta očekuje nas eksplozija riffova, čiste energije te podjednako vruće atmosfere s obje strane pozornice. Repetitor, garažni rock/post punk bend iz Beograda bez sumnje su jedan od najzanimljivijih i najprodornijih mladih bendova s Balkana.
Sa svoja dva albuma “Sve što vidim je prvi put” (Odličan Hrčak, 2008.) i “Dobrodošli na okean” (Moonlee Records, 2012) lako su osvajali top-liste, srca kritike i svježu bazu fanova. Posljednji album “Gde ćeš” (Moonlee Records) izašao je 2016. Iza sebe imaju bezbroj koncerata u regiji i nekoliko europskih turneja, kao i nastupe na velikim festivalima (Sziget, Exit, INmusic, SuperUho), a svirali su i u Kini i Rusiji.
Koncert otvaraju ništa manje bučne i eksplozivne Punčke. Publika i mediji obično ih opisuju kao alternativni/indie ili punk rock bend, ali sve vrste glazbenih utjecaja i njihovih osobnih glazbenih favorita učinile su svaku od njihovih pjesama različitom od ostalih. Mnogobrojne svirke uzduž i poprijeko dovele su ih i do azijske turneje koja je obuhvatila koncerte u Maleziji, Tajavnu, Japanu i na Filipinima.
Dupla doza rock eksplozije za zatvaranje Impulse festivala je na rasporedu u subotu, 13. 4. u Pogonu Kulture.
No, prije večernjeg izlaska, u jutarnjim satima započinje 12. izdanje sajma ploča. Ritualno okupljanje zaljubljenika u gramofonske ploče i dobru glazbu općenito traje od 10 do 17 sati u Kružnoj ulici. Prijave za izlagače traju do kraja ožujka a šalju se na adresu: elektroroni(at)gmail(dot)com.
Ulaznice:
Ulaznice za sve programe ovogodišnjeg izdanja Impulse festivala moguće je kupiti u Dallas Music shopu Rijeka te putem sustava Entrio. Za filmski segment ulaznice su dostupe na blagajni Art-kina i u sustava Ulaznice.hr, dok je za Trigon party naplata samo na ulazu u klub Život.
Važna napomena: broj ulaznica za koncerte na Botelu Marina i klub Beertija je ograničen na stotinu.
Posebnu pogodnost ostvaraju studenti riječkog Sveučilišta koji i na dan održavanja programa uz valjanu x-icu mogu kupiti ulaznicu po pretprodajnoj cijeni.
Impulse organiziraju Distune Promotion i Studentski kulturni centar Sveučilišta u Rijeci, a sufinanciraju Ministarstvo kulture Republike Hrvatske, Grad Rijeka – Odjel za kulturu, Sveučilište u Rijeci, Zaklada Kultura nova i HDS-ZAMP.