DAN EUROPSKOG BROJA 112: U 2015. godini Županijski centar 112 Rijeka nazvan 173.858 puta

No zanimljivo je – i štetno! – što je od ukupnog broja poziva njih „tek“ 36.259 i proslijeđeno dežurnim službama, što znači da je jedan veći dio poziva bio karaktera koji i nema baš puno veze s hitnošću i opasnošću

U Rijeci je danas obilježen Dan europskog broja 112. Svečanost povodom obilježavanja Dana jedinstvenog europskog broja 112 otvorili su pročelnik Područnog ureda za zaštitu i spašavanje Rijeka Matko Škalamera i voditelj Županijskog centra 112 Rijeka Milan Marković koji su prisutnima uvodno objasnili ulogu Sustava 112 uz kratku prezentaciju. Svečanosti su prisustvovali i zapovjednik Stožera zaštite i spašavanja župan Zlatko Komadina i načelnik Stožera zaštite i spašavanja Marko Boras Mandić sa suradnicima.

svečanost 112

Europski je parlament krajem 2007. godine prihvatio pisanu deklaraciju kojom se 11. veljače obilježava kao Dan jedinstvenog europskog broja za hitne službe 112 (European 112 Day), u svim zemljama članicama EU, sa ciljem informiranja građana Europske unije o jedinstvenom broju 112 za žurne situacije.

Broj 112 prvi put je uveden 1991. godine kako bi putnici u Europi mogli birati samo jedan broj umjesto da moraju pamtiti različite brojeve žurnih službi za svaku zemlju. Pri pozivanju broja 112 može se koristiti jezik zemlje u kojoj se osoba nalazi, no svi operateri u pravilu znaju govoriti engleski jezik.

Sustav 112 u Republici Hrvatskoj uspostavljen je 2005. godine temeljem Odluke Vijeća europskih zajednica o uvođenju jedinstvenog europskog broja 112 iz 1991. godine. Osnovna zadaća mu je prijem svih hitnih poziva na broj 112 – jedinstveni europski broj za sve hitne situacije na koji građani i turisti mogu dojaviti ugrožavanje ljudskih života, imovine ili okoliša.

Sustav 112 Republike Hrvatske operativno se sastoji od dvadeset županijskih centara 112 koji zaprimaju hitne pozive i Državnog centra zaštite i spašavanja koji ne zaprima hitne pozive, ali operativno prati i koordinira njihov rad.

Ovom prilikom istaknuto je kako je Županijski centar 112 Rijeka u 2015. godini zaprimio 125.285 poziva, od čega je odradio 37.791 intervencija – 21.139 medicinskih, 1785 vatrogasnih, 13.263 sigurnosnih te 1604 složenih događaja. Telefonski broj 112 ukupno je nazvan 173.858 puta, od čega je 36.259 poziva proslijeđeno dežurnim službama.

svečanost 112_1

No zanimljivo je – i štetno! – što je od ukupnog broja poziva njih „tek“ 36.259 i proslijeđeno dežurnim službama, što znači da je jedan veći dio poziva bio karaktera koji i nema baš puno veze s hitnošću i opasnošću.

Zapovjednik Stožera zaštite i spašavanja župan Zlatko Komadina čestitao je svim djelatnicima 112 na savjesnom i odgovornom radu, kao i svim čelnim ljudima interventnih službi našega Stožera zaštite i spašavanja PGŽ.

“Dobar dio vas su državne i županijske službe, ali u Sustavu zaštite i spašavanja kada dođe događaj za kojim je potrebna intervencija županijske razine svi se umrežimo u Sustav zaštite i spašavanja. Na bazi iskustva i suradnje mogu ocijeniti da vjerojatno spadamo među najbolje službe u Republici Hrvatskoj a to ste nebrojeno puta i dokazali visokom profesionalnošću i kvalitetom usluge u situacijama koje zahtijevaju intervenciju”, rekao je Komadina.

Župan je istaknuo kako je preseljenjem iz Guvernerove palače osiguran bolji i kvalitetniji prostor Centra 112.

“Čast mi je da mogu raditi s vama, a naravno volio bih da je što manje takvih situacija. Mislim da se na zadnjem događaju kada smo se svi iznimno angažirali, u ledolomu u Gorkom kotaru, pokazalo da su naše službe i djelatnici vrhunsko obučeni te da je sve odrađeno kvalitetno bez incidenata ili ozljeda”, rekao je za kraj Komadina.

Načelnik Stožera zaštite i spašavanja Marko Boras Mandić istaknuo je važnost jednog sudionika koji nije pokazan u prezentaciji Sustava 112.

“Malo se spominje ali je izuzetno bitno. Mi pozivamo na sastanke predstavnike medija za koje držim da su izuzetno bitni sudionici u cijelom sustavu. Kad su značajnije ugroze, uloga kvalitetne i pravovremene informacije je nešto što je presudno pogotovo ako želimo da građani imaju pravovremenu informaciju i spriječimo dodatno širenje panike. Broj 112 ima puno simbolike u sebi, dvije jedinice predstavljaju onoga koji traži pomoć, koji pruža pomoć i dvojku koja predstavlja sumu tih jedinica i koja predstavlja cijeli sustav koji je odlično organiziran, koji je napravljen upravo onako kako treba biti jedna ozbiljna služba”, rekao je Boras Mandić čestitajući svim djelatnicima koji stoje iza broja 112 njihov dan.

Osim dobro poznatih hitnih službi (policija, vatrogasci i hitna medicinska pomoć), sustav 112 u hitnim situacijama može angažirati i brojna druga tijela ili službe koje su svojom djelatnošću vezane za sustav zaštite i spašavanja (Oružane snage Republike Hrvatske, Središnjica za traganje i spašavanje na moru, Hrvatska gorska služba spašavanja, Hrvatska udruga za obuku potražnih pasa, ronioci, lovci i sl.)

[highlight] Značajna je i sposobnost zaprimanja hitnih poziva na stranim jezicima (engleski, njemački, talijanski, mađarski, slovački i češki), čime se doprinosi sigurnosti turista. [/highlight]

Foto: facebook PGŽ

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite na Whatsapp, Viber, MMS 097 64 65 419 ili na mail vijesti@riportal.hr ili putem Facebooka i podijeliti ćemo ju sa tisućama naših čitatelja.
Komentari