PREMIUM KVALITETA

PROSTORIA: U srcu Rijeke oaza premium namještaja hrvatskog dizajna i proizvodnje

Foto: Mateo Levak/Riportal.hr)

Namještajem iz Prostorije, pored mnogobrojnih privatnih interijera, opremljeni su i hoteli Navis i Bevanda u Opatiji, uredi Googlea, Facebooka….

Riječanke i Riječane iz izloga prodajnog salona Prostorije u ulici Dolac, blizu Srednje talijanske škole, već dulje vrijeme mame pomno dizajnirani i kvalitetni komadi namještaja i druge opreme za dom, no možda ne znaju svi da je riječ o proizvodima međunarodno priznatoga brenda – s hrvatskom adresom!

Foto: Mateo Levak/Riportal.hr

Nakon razdoblja izolacije zbog korona-krize, Riječanke i Riječane pohrlili su vratiti se starim navikama i uživanju u životu “punim plućima” u što se svakako ubraja – kupovina odnosno posjeti trgovinama. Usred smo proljeća, nagovještava se i mogući početak barem “ograničene” turističke sezone, vrijeme je opremanja domova pa su saloni namještaja jedna od omiljenih destinacija.

A među njima je u Rijeci najposebniji “showroom”, svakako, onaj uglednog hrvatskog brenda međunarodne “težine” – Prostoria!

Prostoria “obara s nogu”!

Riječki salon namještaja Prostoria (u Hrvatskoj ih još ima u Zagrebu i Splitu) nalazi se u ulici Dolac, na broju 9a, blizu trgovine Narodnih novina i Srednje talijanske škole.

Prostoria odiše originalnošću i atraktivnošću! Na 200 metara kvadratnih smjestio se ne samo namještaj i oprema za dom (rasvjetna tijela, sagovi…) već i nekoliko ugodnih kutaka gdje posjetitelji mogu sjesti, razgledati kataloge, opipati uzorke tkanina za namještaj… i ono najvažnije, porazgovarati i posavjetovati se s prodajnim savjetnicama, Lucijom i Dijanom!

“Nakon ovog perioda izolacije, jako se veselimo ponovnom otvaranju prodajnog salona! Kupce dočekujemo s radošću, poštujući sve mjere koje su donesene a tiču se rada salona namještaja. Sve je kod nas uvijek bilo uredno i besprijekorno čisto, a sada se prostori i radne površine dezinficiraju, sve je prilagođeno sigurnosti kupaca…”, kazale su nam uglas Lucija i Dijana kada smo posjetili Prostoriu.

Napomenule su kako su u vrijeme izolacije izložbeno-prodajni saloni Prostorije bili fizički zatvoreni, ali su prodajni savjetnici non-stop radili od kuće i bili na usluzi kupcima koji su razvijali svoje projekte interijera.

Bik stolice

Prostoria kao inspiracija za kreativno djelovanje

Zahvaljujući inovativnom dizajnu svoje kolekcije namještaja, hrvatska Prostoria je izrasla u međunarodni premium brend kojeg respektira i njezina oštra konkurencija. Kroz vlastiti razvoj i  pozicioniranje na svjetskoj sceni, Prostoria kreira i pozitivan imidž suvremene Hrvatske.

Počevši od proizvodnje ojastučenog namještaja, već prva je sofa Revolve (dizajn: Numen&Bratović&Borovnjak) postala svojevrsnom ikonom dizajna, a uskoro je uslijedio i naslonjač Polygon (dizajn: Numen) čija međunarodna popularnost stalno raste. Polygon se smatra onim primjerkom namještaja kojeg svaki poznavalac dobrog dizajna u svijetu želi imati u svom domu.

Na taj je način suradnja s dizajnerima Prostoriju usmjerila na razvoj inovativnih komada namještaja. A svaki novi dizajn tražio je nova tehnološka rješenja, te je Prostorija postepeno tijekom prvih osam godina, uložila u sve tehnologije proizvodnje namještaja kako bi kontrolirala njezinu kvalitetu. Tako je od jedne manufakture, Prostoria izrasla do visoke razine industrijske proizvodnje namještaja od drveta, metala i ojastučenog namještaja – što je rijetkost i u svijetu. A u samom procesu izrade koriste se vrhunski materijali poput Slavonskog hrasta, premium koža i tkanina.

 

Sve ovo primjećuje se na prvi pogled i u riječkom izložbeno-prodajnom salonu u ulici Dolac.

“Ovdje smo da prije svega savjetujemo potencijalne kupce. Nama mogu izložiti vizije uređenja svoga doma, a mi im pomažemo te vizije pretvoriti u stvarnost”, ističe Lucija.

“Dio robe, upravo zbog ovog teškog perioda za kupce, odlučili smo ponuditi i po umanjenim cijenama, tako da je ovo upravo ovo proljetno vrijeme ono idealno za kupovinu ako želite imati kvalitetan komad namještaja”, dodaje Dijana uz napomenu kako Prostoria udovoljava svim željama kupaca – proizvodi se mogu dizajnirati i proizvesti po točnim specifikacijama odnosno željama kupca – od boje i vrste tkanine nadalje. I naravno, svi proizvodi Prostorie su načinjeni od najkvalitetnije sirovine, punog drva.

“Naši kupci prate modu, prate dizajn, i stalno bilježimo porast interesa za proizvodima koje nudimo. Najčešće nam u izložbeno-prodajni salon dolaze parovi koji žele kvalitetnim namještajem opremiti stan ili kuću. Gledaju zajedno, procjenjuju i komentiraju, ali zadnju riječ uvijek imaju – žene, hahaha”, prepričava nam Dijana.

Absent sofa

Lucija dodaje kako već imaju stalne kupce i redovite posjetitelje koji uživaju, kako kažu, u “jedinstvenoj energiji i atmosferi Prostorije” i rado dolaze provjeriti novitete, prelistati kataloge i magazine posvećene “lifestyleu” i dizajnu namještaja.

O Prostoriji

Gotovo da nema arhitektonskog ureda u svijetu koji nije čuo za Prostoriju, međutim, nedavno je po prvi puta u recentnoj hrvatskoj povijesti, suvremeni hrvatski dizajn namještaja ušao i u Predsjedničke dvore, barem privremeno, kao dio svečanosti inaguracije Predsjednika Zorana Milanovića. On je, naime, prilikom potpisivanja Svečane prisege sjedio na stolici Rhomb, a dokument je potpisivao na istoimenom stolu.  Bila je to suvremena diplomacija na djelu koja promovira vrhunska dostignuća svoje zemlje, na jednak način kao što to radi Finska, ali i druge zemlje Zapada, već punih 70-ak godina.

Polygon fotelja – dizajn ikona Prostorije_

Jednako je važno da je tijekom svojih prvih osam godina, Prostoria postala i sastavnim dijelom hrvatske kulture življenja, utisnuvši joj karakterističnu notu suvremenosti. Na međunarodnom planu, ona je postupno gradila i pozitivan imidž Hrvatske kao države s kvalitetnom proizvođačkom kulturom.

Namještajem iz Prostorije, pored mnogobrojnih privatnih interijera, opremljeni su i uredi PwC-a u Australiji, jedne od pet globalno vodećih tvrtki za poslovno savjetovanje, uredi farmaceutske tvrtke JGL u Rijeci, hotel Radisson Blu u Helsinkiju, Starbucks u Milanu, luksuzni hotel Warehouse u Singapuru, biznis loža aerodroma Platov u Rusiji,  foaje hotela Park Inn by Radisson na aerodromu u Zürichu, hotel One Suite u Dubrovniku, hotel Navis i Bevanda u Opatiji, uredi Googlea, Facebooka i sl.

Oblique stolice i stol Strain – hotel Navis_Opatija

Izgradnja identiteta domaće tvrtke

Priča je ovo o izgradnji identiteta jedne domaće tvrtke vrhunski dizajniranim i proizvedenim namještajem kojim je, u svega par godina, stekla povjerenje u niši dizajn-brendova, najzahtijevnijem međunarodnom tržišnom segmentu namještaja. Dizajn jest ogledalo proizvodnje u Prostoriji, ali prije svega, u njoj se njeguju ljudske vještine, dok biva nošena istraživačkim duhom. Na putu razvoja, tehnologiju možeš kupiti, međutim, dizajn i inovacija nisu računalni programi koji se aktiviraju automatskim postupkom. Tu vrstu “software” odlike ili posjeduješ ili ne, nemoguće ju je imitirati, a raste kroz upornost i značajna ulaganja u ljudske i proizvodne resurse.

Rhomb stolice i stol

Prije pojave Prostorije, sredinom 2011. godine, hrvatski su domovi i javni interijeri uglavnom bili ispunjeni stranim namještajem. Tih je dana idejni začetnik i vlasnik Prostorije, Tomislav Knezović, bio nošen vizijom proizvodnje kvalitetnog namještaja, idejom koju je duboko utkao u svoj razvojni tim majstora.

Oni su se uskoro potom, nakon prvog natječaja za dizajn proizvoda, po prvi puta susreli s dizajnerima, netom nakon što su u tvorničkom pogonu instalirani prvi strojevi, a isti se majstori nakon 20 godina proizvodnje madraca – po prvi put suočili s kompleksnom izradom inovativnog ojastučenog namještaja. Zahvaljujući svojem istraživačkom duhu, zajedno su s dizajnerima rasli tijekom procesa razvijajući prve verzije sada već poznatih komada poput sofe Revolve, kolekcije 3angle, sofa Cloud i Match, ležaja Up-Lift, kolekcije stolaca Strain, Polygon i Oblique itd.

Rhomb – izrada

 

Paralelno je rastao i broj domaćih dizajnera koji su upravo u razvojnom odjelu Prostorije sazrijevali i pokazali domet svojih vještina. Izdvojimo za početak imena poput Numen/ForUse, Redesign, Simon Morasi Piperčić, Grupa, Sanja Knezović i dr. Svojim je djelovanjem u regiji Prostoria visoko podigla ljestvicu kvalitete u proizvodnji namještaja, istaknuvši se kao predvodnik čije proizvode na globalnoj razini u svoje projekte interijera uvrštavaju mnogobrojni arhitektonski uredi. A upravo joj je Beogradski sajam namještaja, u studenom 2019., dodijelio Posebno priznanje kao vodećoj tvrtki u jugoistočnoj Europi, zaslužnoj za sve veću regionalnu popularnost dizajna među proizvođačima namještaja.

Piun stolice

Kao što je svoju kvalitetu na samome početku dokazala inovativnim ležajem Revolve, danas kolekcija naslonjača Trifidae odražava vrhunac visokog tehnološkog razvoja ovog brenda. Riječ je o kapitalu dizajnerskog i tehnološki najkompleksnijeg koncepta proizvoda, koji se je usavršavao pune četiri godine. Usporedno s razvojem kolekcije Trifidae, unutar Prostorije odvijao se jedan drugačiji, opsežniji i značajniji proces. Proizvodnja se je zbog kompleksnosti dizajna novih proizvoda, ali još i više zbog velikog širenja opsega i raznolikosti produkcije, sustavno transformirala iz obrtničke u suvremenu industrijsku.

Piun stolica

Zapošljavanje visokoobrazovanih inženjera, nabava najsuvremenije CAM tehnologije i, prije svega, promjena paradigme, omogućili su nastanak Trifidae, ali još i važnije, visoko uzdigle tehnološke kapacitete Prostorije temeljem kojih može odgovoriti na najzahtjevnije izazove suvremenog tržišta. Pored hrvatskih dizajnera, za njezinu kolekciju već su dizajnirali i njemački dizajneri Mieke Harde, Läufer & Keichel i Böttcher Henssler Kayser, a u tijeku je širenje suradnje s dizajnerima iz različitih zemalja.

Identitet Prostorije nije bio unaprijed projektiran, već je spontano izrastao iz jezika dizajna samih proizvoda čiji bi se manifest mogao svesti na poboljšanu funkcionalnost proizvoda koja rezultira  decentnom formom i vrhunskom udobnošću.

Oblikant stolice

Kao odraz funkcionalnog minimalizma, Prostorijini proizvodi postali su aktivni graditelji suvremene hrvatske kulture dizajna, apsolutno konkuretne onoj koju već barem 70 godina posjeduju zemlje Zapada. Ovime je ona postala izravni baštinik regionalne kulture proizvodnje namještaja, arhitekture i dizajna interijera iz perioda visokog modernizma, poznatog kroz djelovanje Bernarda Bernardija, Nike Kralja i Vjenceslava Richtera.

DOBRA stolica

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite na Whatsapp, Viber, MMS 097 64 65 419 ili na mail vijesti@riportal.hr ili putem Facebooka i podijeliti ćemo ju sa tisućama naših čitatelja.
Komentari