Ovih se dana u Gradu Krku užurbano obavljaju zadnje pripreme za Krk Music Fest, jednu od manifestacija koje Grad Krk i Turistička zajednica Grada Krka organiziraju za svoje stanovnike i goste
Besplatnim koncertima popularnih glazbenika i projekcijama zanimljivih filmova kao i plesnim nastupima… u Krku će proslaviti početak ljeta i još jedne sjajne sezone.
A da razloga za slavlje imaju potvrđuje i Ivana Kovačić, direktorica Turističke zajednice Grada Krka, jednog od rijetkih gradova u kojem gotovo da nema iseljavanja već se broj stanovnika – stalno povećava.
Razloga za slavlje ima
U čemu je tajna turističkog uzleta Grada Krka?
Skromno bi bilo reći da je u pitanju samo ljepota otoka, blaga klima i obilje sunca – zbog čega se Krk naziva i zlatnim otokom, odličan položaj i blizina brojnih gradova i država… Međutim, sve to, ipak, nije dovoljno danas ni za domaće ljude, ni za goste.
Danas većina traži drugačije mjesto za rad i život a i za odmor. Mi smo to u Gradu Krku odavno shvatili, ujedinili snage vodstva grada i turističke zajednice i dajemo sve od sebe da neprestano podižemo kvalitetu života i da širimo sezonu i utječemo na turizam kako bi on zaista postao održiv i svima prihvatljiv.
Što to, konkretno, znači?
Iako smo u Gradu Krku odavno svjesni da je demografija svjetski a ne domaći problem, kao i činjenice da su turističke brojke u nekom trenutku morale doseći plafon u sezoni i već dugo radimo na tome da sami upravljamo s obje pojave, ipak je epidemija koronavirusa ubrzala neke navike i kod domaćih ljudi i kod turista.
Tako smo, primjerice, svi svjedočili promjenama proteklih godina, kada su ljudi postali puno svjesniji mogućnosti rada na daljinu i spajanja ugodnog i korisnog u postizanju tzv. work-life balance načina rada i življenja. Upravo su takve promjene kao stvorene za Grad Krk i otok Krk jer imamo sve što nekome treba da bi živio kod nas a radio s bilo kim u svijetu.
Osim toga, naša blaga klima i izvrstan položaj, priroda, povijest i kulturno naslijeđe omogućili su nam i da se sve više prezentiramo i kao poželjna outdoor destinacija. To nam omogućava turizam tijekom cijele godine a ne samo u sezoni. Dodamo li tome da svi u gradu Krku složno radimo i postižemo odlične rezultate kroz velike mogućnosti zapošljavanja, visoki društveni i osobni standard, različitosti u gospodarskim prilikama pa i u sve bližem ostvarenju cilja dobivanja Zero Waste certifikata u odvajanju otpada…
Grad Krk danas zaista jest jedno od najpoželjnijih mjesta za život u cijeloj državi.
Problema ima ali se rješavaju
Kad vas čovjek sluša, zapita se ima li problema?
Naravno da ima, nikad nije sve savršeno i uvijek može biti bolje. Primjerice, zaista nam je potrebno novo i bolje prometno rješenje kako bismo izbjegli ili barem smanjili prometne gužve u špici sezone. Zato se sada i udružuju svi koji u tome mogu pomoći kako bi riješili prometne probleme.
Osim prometnih rješenja, mi stalno radimo nešto da udovoljimo i stanovnicima Krka i gostima i vjerujem da ljudi prepoznaju tu ambiciju i iskrenu želju za neprestanim poboljšanjima, što nam se onda vraća s njihovim povjerenjem i odličnim rezultatima tijekom sezone ali i predsezone i posezone.
Kakvi su vam rezultati ove godine, u odnosu na lani i 2019. godinu, s kojom se svi uspoređuju?
Imamo 18 posto više ostvarenih noćenja od siječnja do svibnja ove godine, u odnosu na isto razdoblje lani i čak 40 posto više u odnosu na 2019. godinu. Ukupan broj ostvarenih dolazaka je, također, veći i to 13 posto u odnosu na lani, odnosno 32 posto u odnosu na 2019. godinu.
Mislim da te brojke dovoljno govore same za sebe da nam je predsezona bila izvrsna i da ne trebamo strahovati za sezonu, pa ni posezonu.
Gosti sa svih strana svijeta
Odakle dolazi najviše ljudi u Grad Krk?
Što se tiče turista tijekom prvih pet mjeseci ove godine imamo najviše Nijemaca kojih je 55 posto s noćenjima, potom slijede Austrijanci s 13 posto pa Slovenci s osam, Poljaci s četiri i Nizozemci s tri posto. To su nam najjača tržišta po ukupnom broju noćenja tijekom prvih pet mjeseci ove godine.
Grad Krk je tijekom prvih pet mjeseci zauzeo i treće mjesto na razini Kvarnera, odmah nakon Opatije i Malog Lošinja, s udjelom od 10 posto.
Kako ćete ubuduće nadmašiti takve brojke?
To je pravi izazov, ali kako kažu, to su i slatke muke. Ovih dana spremamo Krk Music Fest, spoj sjajne glazbe, plesa, filma, koji počinje 21. lipnja i oživi najpoznatije lokacije u Gradu Krku i stvara jednu sjajnu atmosferu. Ljudi su odlično prihvatili taj festival, a mi, osim njega, radimo još jako puno drugih manifestacija i outdoor aktivnosti tijekom cijele godine kako bismo ponudili dobar sadržaj i produljili sezonu.
Svi pričaju o održivom turizmu, to se stalno spominje kao neka mantra. Što to zapravo znači i postoji li uopće kod nas održivi turizam?
Usudim se reći da postoji i da mi na otoku Krku već živimo tu filozofiju. Sve turističke zajednice na otoku Krku su se ujedinile i zajedničkim snagama donijele strategiju za razvoj outdoor turizma na našem otoku. Upravo smo taj pustolovni turizam prepoznali kao ključnu prednost otoka i kao velik potencijal za razvoj cjelogodišnjeg i održivog turizma.
Mi smo u sezoni odavno napunili sve kapacitete, jedini način za razvoj i otoka i turizma je upravo održivi turizam i odlična ponuda tijekom cijele godine. A održivo znači i za goste, kojima nudimo sadržaj i nešto što nije puko sunce i more ali i za domaće ljude, kojima omogućavamo da rade i od svoga rade normalno žive također tijekom cijele godine.
Krk ima sve predispozicije za to i brojke iz predsezone potvrđuju da smo na dobrom putu.