PANEL O ODRŽIVOM PROMETU

Mnogi vozači romobila u Rijeci ne poznaju prometna pravila. To se želi promijeniti organizacijom edukacija!

Ilustracija: Hrvoje Skočić/Riportal

U sklopu Europskog tjedna mobilnosti u Gradskoj vijećnici Grada Rijeke održan je javni skup na temu održivog prometa, s naglaskom na vožnju romobilima.

Središnja tema ovogodišnjeg Europskog tjedna mobilnosti je „Bolja povezanost“, dok slogan glasi „Kombiniraj i kreći se!“, a cilj manifestacije je promovirati pametne načine kretanja u urbanoj sredini koji doprinose i zdravlju i smanjenju zagađenja.

Izv. prof. dr. sc. Vedran Kirinčić s Tehničkog fakulteta Rijeka u prezentaciji “Bolja povezanost” naglasio je kako o mobilnosti treba razmišljati kao sustavu kojim se objedinjavaju javne i privatne usluge prijevoza u gradu, a s ciljem jednostavnijeg korištenja.

‘U početku razvoja sustava’

„Mi smo tek u početku razvoja sustava, budući da se većina građana oslanja na prijevoz osobnim vozilima i javnim prijevozom, dok će se u budućnosti zasigurno sve više razvijati i sharing sustavi, koji uključuju električne bicikle, romobile te automobile. Uslijed rasta cijena energenata, sve će više građana razmišljati isplati li se uopće imati svoje vozilo ili će svoj prijevoz organizirati na drugačiji način“, kazao je prof. Kirinčić.

Na panel raspravi o  održivom prometu sudjelovao je pročelnik Odjela za razvoj, urbanizam, ekologiju i gospodarenje zemljištem  Grada Rijeke Srđan Škunca, policijski službenik za poslove prometne policije u Postaji  prometne policije Rijeka Dario Petaković, predstavnici tvrtki TIER i Bolt Services HR d.o.o. Ante Gustin i Ivan Begović te kao moderator dr.sc. Vedran Kirinčić.

Panel na kojem su sudjelovali kako pružatelji usluga vožnje romobilom u Rijeci, tako i predstavnici Grad Rijeke koji je raspisao natječaj za tu uslugu te predstavnik policije, bio je prilika za raspravu o izazovima voženje romobilima u Rijeci te predstave moguća rješenja na zadovoljstvo svih uključenih strana, a posebice za sigurnost svih sudionika u prometu.

Potrebna sinergija

Pročelnik Škunca je podsjetio kako je Grad Rijeka prvo proveo pilot-projekt uvođenje romobila u Rijeku, koji je imao za cilj pokazati građanima kako se može efikasnije i jeftinije kretati gradom, ali i da potakne nositelje mobilnosti na suvremenije promatranje sustava u gradu. I danas, kad se u Rijeci putem raznih pružatelja usluga može iznajmiti 600 romobila, električni romobili, kao ni gradski električni bicikli, nisu u potpunosti umreženi s drugim vrstama prijevoza.

Sudionici panela su se složili da jedino zajedničkom sinergijom Grada, pružatelja usluga te korisnika može stvoriti održivi sustav iznajmljivanja romobila koji će biti na zadovoljstvo svih strana, a posebice što se tiče sigurnosti svih sudionika u prometu.

Veliku ulogu u ostvarivanju sigurnosti u prometu svakako ima i policija, a policijski službenik Petaković iznio je podatke koji se tiču uvrštavanja električnih romobila u novi Zakon o sigurnosti prometa na cestama.

Romobil u novom zakonu

U novom zakonu romobil je definiran kao osnovno prijevozno sredstvo, kao što su definirana i ograničenja u prometu i pravila koje vozači romobila moraju poštivati. Romobili se moraju kretati biciklističkom stazom ili trakom, a budući da u Rijeci biciklističke staze nema, dužni su se kretati nogostupom. Ukoliko nogostup nije dostupan – ako je zauzet ili ga nema – dužni su se kretati uz desni rub kolnika, i to na cestama županijskih, lokalnih i nerazvrstanih cesta gdje je ograničenje brzine do 50 kilometara na sat. Električnim romobilom mogu upravljati osobe starije od 14 godina.

Za vrijeme vožnje vozači romobila trebali bi imati zaštitnu kacigu, ne bi trebali biti pod utjecajem alkohola, na romobilu se ne bi trebale voziti dvije osobe odjedanput, a za vrijeme vožnje ne bi trebali imati slušalice na oba uha da na taj način imaju sposobnost reagiranja uslijed nepredviđenih situacija.

„Od pojave novog zakona, izvršili smo kontrole nad 176 osoba, od toga su evidentirana 53 vozača koja su bila u nekom prekršaju i većinom su vozači za te prekršaje upozoreni i to većinom za nepropisno kretanje kolnikom i nekorištenje zaštitne kacige. Stanje sigurnosti je za sada povoljno, nemamo za sada nesretnih događaja, većina ljudi se pridržava prometnih propisa i od implementacije novog zakona policija djeluje preventivno, sa ciljem da se više ljudi upozna o primjeni novog zakona“, istaknuo je Petaković.

Pitanje kaciga

Predstavnici pružatelja usluga iznajmljivanja romobila kao jedan od problema istaknuli su činjenicu da vozači romobila ne poznaju prometna pravila, što nastoje promijeniti organizacijom vlastitih edukacija. Naglasili su kako je vrlo teško ispoštovati obvezu nošenja kacige za vozače romobila – vrlo je teško organizirati „javne“ kacige, ali i teško je od korisnika romobila, koji se romobilom često u jednoj vožnji koriste svega tri ili četiri minute, da imaju vlastite kacige.

Foto: Riportal/ Hrvoje Skočić

Na skupu je održana i prezentacija “Rijeka i Riječki prsten za zaljubljene u prirodu“, koju je održao Marko Mikašinović, voditelj razvoja proizvoda u Turističkoj zajednici Rijeka. Promovirao je novi zajednički projekt Turističke zajednice Rijeke i Riječkog prstena pod imenom Rijeka Outdoor, koji predstavlja pješačke i biciklističke staze na jednom mjestu.

Događanje je dio programa ovogodišnjeg Europskog tjedna mobilnosti, manifestacije posvećene održivoj mobilnosti koja se uz financijsku i političku potporu Europske komisije od 2002. godine održava u razdoblju od 16. do 22. rujna.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite na Whatsapp, Viber, MMS 097 64 65 419 ili na mail vijesti@riportal.hr ili putem Facebooka i podijeliti ćemo ju sa tisućama naših čitatelja.
Komentari
Povezani sadržaj
Views Views