TRAŽILO SE MJESTO VIŠE

Galerija | Panel “Marketing i mreže u poduzetništvu” u Hubazziu privukao brojnu publiku

Sinoć je u opatijskom start-upu – Centru za inovacije u turizmu – Hubbazia održan još jedan panel Poduzetničke ćakule s temom: „Marketing i mreže u poduzetništvu“

Temu su obradili stručnjaci iz našeg kraja koji su publiku na duhovit i neposredan način informirali o svim aktualnim trendovima u digitalnom marketingu i na društvenim mrežama.

Jedna od najpoznatijih influencerica iz našeg kraja, Slađana Ostić (IG @slakipalaki) pričala je o svim benefitima i odgovornostima influence marketinga:

-Kada sam otvorila svoj IG profil, prije otprilike 7 godina, počinjala sam tako da – nisam počinjala. Tada mi namjera nije bila da zarađujem od influence marketinga nego sam objavljivala sadržaj o svojim modnim kombinacijama, ili komentare uz fotografiju neke hrane, ili restorana, a onda se počela razvijati i influence priča u čemu mi je dosta pomogao boravak u Zagrebu te kontakti s agencijama i medijima.

Na početku sam radila za kompenzacije u proizvodima oglašivača i vidjela sam da to funkcionira. Radila sam, npr., objave za jednu trgovinu cipelama i svaki mjesec sam tako zaradila svoj novi par cipela. Onda sam na upite počela odgovarati i s cijenama jer kremicama ne možeš baš plaćati račune i – tako je krenulo. Smatram da danas šanse imaju sadržaji koji su korisni, zabavni ili inspirativni. Trenutno sam fascinirana Tik-tokom i prijelazom mnogih hrvatskih brendova, poput Peveca npr., na tu mrežu.

S njom se složio i Domagoj Tramontana, specijalist za Internet marketing i PR konzultant, koji je tijekom svoje karijere radio i u medijima, i u jednom od najtežih PR formata – političkom marketingu gdje je morao razvijati vještine istovremenog rada i razmišljanja za klijente suprotnih političkih pozicija:

-Veliki sam fan mreža, influencera i uopće mogućnosti koje Internet pruža za marketing. Mladima bih savjetovao da koriste kreativnost, da bude emocije, da ponude „ono nešto“, karizmu, sadržaj i da svoje resurse kompletno usmjere na digitaliju. Povrat od ulaganja u marketing je velik, a tu je još i PR kao mogućnost besplatnog oglašavanja. Treba biti kreativan, a Tik – tok je mreža koju smatram izvrsnom za početnike. Smatram da se danas na mrežama ističu oni koji konkuriraju karakternim, hrabrim i kreativnim objavama.

Marija Mažar, urednica portala Stilueta i vlasnica obrta za marketing i promociju Alura svoj je poduzetnički put u marketinško – provskim vodama započela prije desetak godina uz – malu bebu:

-Kada sam krenula samostalno raditi nisam znala što me čeka. Na sastanke bih vodila i svoju bebu, u tenisicama, a onda bih se tik pred sastanak preobuvala u obuću za sastanak. Moje viđenje marketinga i mreža za korištenje osobnog ili brendinga proizvoda, usluge, tvrtke uglavnom poštuje individualnost svakoga od nas – netko želi eksponirati i sebe osobno, netko samo proizvod ili uslugu i to je sve – u redu. Važno je početi i biti autentičan. Možemo reći da nikada niste za nešto dovoljno spremni, ali možda uvijek možete biti spremni za prvi korak.

Panelistica koja je pred publiku donijela svoja brojna iskustva rada u marketingu je i Mladenka Tomić, direktorica Agencije za marketing i dizajn „Fabula“ čija poslovna misao kada su u pitanju digitalni formati brendiranja i oglašavanja u temeljima ima apsolut – stručnjaka ili agenciju koja će sve to odraditi i voditi onako kako treba:

-Mislite da Sevka sjedi negdje sa strane i kreira Reels? Čak i za osobni brending, angažman stručnjaka smatram boljom opcijom. Što se tiče mreža, još uvijek je daleko najbolji Facebook jer pruža najviše mogućnosti za kreiranje različitih vrsta kampanja.

Tik – tok raste, tu još i sama promatram te naše „juinor-influencere“, odnosno generacije koje tek stižu. LinkedIn je isto odličan za komuniciranje i poslovni marketing s naglaskom na pojedince organizacija na višim razinama upravljanja, ne toliko na samim organizacijama, mana mu je dosta skupo oglašavanje u odnosu na druge. Instagram nudi nekoliko alata za kampanje, ali i dalje nije ni blizu Facebooku. Važno je imati na umu je da su algoritmi nažalost sada takvi da objava sama od sebe ne garantira i vidljivost. Točnije, ako imate sto prijatelja na Facebooku, vašu će objavu vidjeti tek 7% ljudi, osim ako se ne poslužite nekim od marketinških alata koje ova mreža nudi.

Razgovor je moderirala Vedrana Lisica.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite na Whatsapp, Viber, MMS 097 64 65 419 ili na mail vijesti@riportal.hr ili putem Facebooka i podijeliti ćemo ju sa tisućama naših čitatelja.
Komentari