Nameću se pitanja poput ovog – ima li uopće smisla organizirati festival koji nosi ime po lokaciji gdje se ne može održati?
Festival Hartera ove godine obilježava svoju dvanaestu godišnjicu postojanja, nekoć popularni i cijenjeni riječki festival koji je na pozornici bivše Tvornice papira ugostio poznata i priznata europska i svjetska glazbena imena, poput Gus Gusa, Klaxonsa, Laibacha, Digitalisma, Royksopp, Laurent Garniera, Trentemollera te mnogih drugih, zadnjih dvije tri godine ne može se pohvaliti ni bogatom organizacijom niti zvučnim glazbenim imenima. Ove godine kao glavni headliner festivala najavljen je poznati novosadski bend S.A.R.S.
Iz tko zna kakvih razloga, u koje nećemo detaljnije ulaziti niti nikoga prozivati, nekad cijenjeni festival drastično je izgubio na kvaliteti i sveo se na značaj omanjih pučkih fešti kakve imamo prilike vidjeti u riječkom zaleđu. Činilo se kako je prošlogodišnja Hartera dosegnula dno, urušavanjem krova u hali Marganovo te kasnijim održavanjem festivala na brzo pronađenoj zamjenskoj lokaciji, Gatu Karoline Riječke. No, Damir Martinović Mrle kao glavni organizator i začetnik ovog festivala ne odustaje ni ove godine.
Ovogodišnja Hartera opet se neće održati na autentičnoj lokaciji nego u prostorima nekadašnje Tvornice Torpedo. Mrle je u izjavi medijima rekao kako mu nadležne gradske službe nisu mogle jamčiti da će sigurnosno stanje u hali Marganovo biti na zadovoljavajućem nivou do početka ovogodišnjeg izdanja festivala, te su oni kao organizatori odlučili i ove godine pronaći zamjensku lokaciju za održavanje festivala.
Iz svega navedenog nameću se pitanja ima li uopće smisla organizirati festival koji nosi ime po lokaciji gdje se ne može održati i ruši li se ugled nekadašnjeg alternativnog glazbenog festivala odabirom komercijalnih bendova koji mu programski i idejno ne odgovaraju?
Spomenuta pitanja te još mnoga druga s mnoštvom ironičnih i podrugljivih komentara ovih su dana na facebook stranici festivala objavljivali Riječani koji očito nisu zadovoljni načinom na koji festival trenutno funkcionira te njegovom glazbenom ponudom. Neke od komentara navodimo ovdje:
“Ako dovedete Davida Hasselhoffa, možda vam i oprostimo SARS”.
“Promjenite ime festivala, jer ovo nije Hartera”.
“Oce svirat i leteći odred”?
“U biti dajte Massima pa da bude kao na Valentinovo”!
“Ja bi plavi orkestar ako moze molim vas.”
“ej jel može Opća opasnost ? Plizzzz”
“Jedva cekam ostatak programa, jako sam uzbuden!!”
Za kraj, ostaje se za zapitati, postaje li Rijeka glazbena i festivalska provincija koja ne može organizirati bar jedan značajan festival od kojega bi grad kulturno i turistički profitirao? Špancir fest u Varaždinu, In Music u Zagrebu, Ultra u Splitu, Dimensions u Puli, Super Uho pokraj Šibenika dokaz su da se kvalitetni festivali mogu održati i brendirati kao proizvod od kojega koristi imaju svi, i grad, hoteli hosteli, ugostiteljski objekti, turistička zajednica te mnogi drugi. Rijeka kao grad rocka, kako joj mnogi vole tepati sigurno zaslužuje jedan tako značajan festival, kakav je nekad bila Hartera.