U HILTONU

Radna skupina za luke na Mediteranskom koridoru osnovne TEN-T prometne mreže održala konferenciju u Rijeci

U organizaciji Ministarstva, mora, prometa i infrastrukture Republike Hrvatske i Lučke uprave Rijeka u kongresnom dijelu hotela Hilton Constabella u Rijeci održana je konferencija Radne skupine za luke na Mediteranskom koridoru.

Radnu skupinu za luke osnovala je Glavna Uprava za mobilnost i promet Europske komisije za Mediteranski koridor osnovne TEN-T prometne mreže s ciljem okupljanja predstavnike svih država kroz koje Mediteranski koridor prolazi od Španjolske, Francuske, Italije, Slovenije, Hrvatske i Mađarske te predstavnika dionika prometnog sustava (željeznice, ceste, morske i zračne luke).

Povezivanje osnovne mreže prometne infrastrukture s transeuropskim mrežama i koridorima jedan je od osnovnih ciljeva i važan preduvjet za ravnomjeran razvoj svih članica EU. EU stoga kontinuirano ulaže napore da se, usporedno s povećanjem broja članica, omogući izgradnja potrebnih prometnica i integriraju nacionalne mreže prometnica u jedinstvenu Transeuropsku mrežu prometnica (Trans – European Network – Transport, TEN-T). Oblikovanjem ovakve europske prometne mreže uklonila bi se uska grla i povezale udaljenije regije u zajednički sustav prometnica.

Konferenciju su otvorili Iveta Radičova, europska koordinatorica za Mediteranski koridor osnovne TEN-T prometne mreže i Damir Šoštarić, ravnatelj Uprave za EU fondove i strateško planiranje Ministarstva mora, prometa i infrastrukture Republike Hrvatske. Događaju je prisustvovao i gradonačelnik grada Rijeke Marko Filipović.

Na radnom sastanku i okruglom stolu predstavljene su aktualne teme o zajedničkim aktivnostima, različitim pristupima, iskustvima i izazovima kako bi se unaprijedila kvaliteta jednog od ključnih teretnih koridora u Europskoj uniji. Predstavnici lučkih uprava i luka na mediteranskom koridoru koji su govorili na konferenciji su Antonio Revedin, direktor strateškog planiranja i razvoja Lučke uprave Venecija, Charles Rua, voditelj Odjela za inovacije Luke Barcelona i zajednički predstavnik lučkih uprava Barcelone, Algeciras i Valencije, Alexandre Sánchez, voditelj informatičkog sustava lučke zajednice Lučke uprave Valencija, Jesús Medina, voditelj odjela za informiranje i inovacije Lučke uprave Algeciras, Borut Čok, Voditelj strateškog razvojnog područja Luke Kopar, Philippe Guillaumet, voditelj međunarodnih odnosa Luke Marseille i Marko Boban, voditelj Službe za strateško planiranje i razvoj projekata u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture Republike Hrvatske.

Podjsetimo, odlukom Europske komisije 18. listopada 2013. definirano je devet koridora Osnovne prometne mreže EU kao okosnica za spajanje 94 glavne europske luke i 38 ključnih zračnih luka sa željeznicom i cestama u glavnim gradovima europskih zemalja (Luka Rijeka i zagrebačka zračna luka su među njima), te razvoj 15 tisuća kilometara željezničke infrastrukture kapacitirane na postizanje zadovoljavajućih brzina za putničke i teretne vlakove, kao i 35 graničnih prijelaza. Tih devet koridora prioritet su prometne politike Europske unije zbog čega je ustanovljen dodatni financijski fond u vrijednosti od 26 milijardi eura pod nazivom CEF (Connecting Europe Facility) iz kojeg države članice, osim iz postojećih strukturnih i kohezijskog fonda, također mogu financirati projekte na tim koridorima temeljem natječaja koje će raspisivati Europska komisija.

Hrvatska se nalazi na dva koridora Osnovne prometne mreže, na Mediteranskom koridoru i na Rajna-Dunav koridoru. Mediteranski koridor povezuje jug Iberijskog poluotoka, preko španjolske i francuske mediteranske obale prolazi kroz Alpe na sjeveru Italije, zatim ulazi u Sloveniju i dalje prema mađarsko-ukrajinskoj granici.

Riječ je o cestovnom i željezničkom koridoru, a njegov sastavni dio je i pravac Rijeka-Zagreb-Budimpešta, odnosno željeznički i cestovni pravac koji se kod nas uvriježio pod nazivom Vb koridor.

Odbor za promet i turizam Europskog parlamenta prihvatio je nedavno sve prijedloge izmjena transeuropske prometne mreže (TEN-T), kojima bi se brojne hrvatske ceste i željeznica priključile na TEN-T mrežu. Jedna od najznačajnijih izmjena je ona o uključenju Rijeke, odnosno riječke luke na trasu Baltik – Jadran, uz namjeru da se Rijeka, koja je već na Mediteranskom koridoru, uključi i na treći, onaj za Zapadni Balkan. Ove bi izmjene, koje predviđaju izgradnju brojnih priključaka na europsku prometnu mrežu, budu li prihvaćene u Europskom parlamentu, Komisiji i Vijeću Europe, u proceduri koja počinje ovog tjedna, Hrvatskoj otvorile pristup do 26 milijardi eura iz Fonda za povezivanje Europe.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite na Whatsapp, Viber, MMS 097 64 65 419 ili na mail vijesti@riportal.hr ili putem Facebooka i podijeliti ćemo ju sa tisućama naših čitatelja.
Komentari