KAMERE SE ISPLATILE

Riječki prometni redari u godinu dana napisali 10,8 milijuna kuna kazni, prekršitelji uplatili 4,2 milijuna kuna

Tijekom 2019. godine prometno redarstvo ostvarilo je rekordan broj mjera na terenu što je rezultat popune svih sistematiziranih mjesta prometnih redara te uvođenja sustava automatskog video nadzora vozila na pet lokacija u užem centru grada.

Protekle godine prometni redari su na terenu izdali ukupno 26.723 mjere protiv vozača koji su nepropisno parkirali ili zaustavili vozila, od čega se 85% posto odnosi na kažnjavanje, a 15% na upozoravanje počinitelja prekršaja. U odnosu na 2018. izdano je 24% više obavijesti o učinjenom prekršaju.

Vozači su najčešće kažnjavani za nepropisno zaustavljanje i parkiranje (u što ulazi i parkiranje teretnih vozila na mjestima rezerviranim za opskrbu dulje od vremenskog ograničenja), parkiranje osobnih vozila na dostavnim mjestima, parkiranje vozila na nogostupu, pješačkom prijelazu, mjestima rezerviranim za vozila osoba s invaliditetom te na autobusnom stajalištu.

Također, izdano je i 7.340 naredbi za premještanje vozila putem specijalizirane “pauk” službe. Postoji i problem zakonske nemogućnosti premještanja osobnih vozila sa mjesta rezerviranih za dostavna vozila. Takvo parkiranje je kažnjivo, no nema uvjeta za premještanje pa mjesto nakon izdane mjere ostaje i dalje zauzeto.

Prometni redari su obavljaju i poslove fizičke regulacije prometa prilikom različitih manifestacija.

Automatski nadzoranepropisno zaustavljenih vozila se isplatio

Tijekom 2019. godine Grad Rijeka je uveo sustav automatskog video (foto) nadzora nepropisno parkiranih i zaustavljenih vozila. Sustav je započeo sa radom koncem lipnja te je isprva imao isključivo upozoravajuću funkciju, a samo sankcioniranje je započeto sredinom kolovoza.

Radi se o jedinstvenom rješenju kojim se upotrebom tehničkih pomagala – kamere bilježe potencijalne situacije vozila u prekršaju. Sustav radi na način da fotografira vozilo koje se parkira unutar programski predefiniranih točaka, odnosno na mjestu prekršaja. Pohranjuje pet fotografija (početnu, završnu, kontrolnu, situacijsku te fotografiju registarske oznake). Pomoću ANPR (Automatic Number Plate Recognition) rješenja automatski se očitava registarska oznaka te se podaci računalnim putem dostavljaju prometnom redaru na verifikaciju. Redar odlučuje radi li se o prekršaju. Primjerice, sustav ne može odrediti radi li se o dostavnom vozilu na mjestu za dostavu ili vozilu javnog gradskog prijevoza na autobusnom stajalištu.

Kamere su postavljene na najfrekventnijim lokacijama u gradu koje bilježe najveći broj prekršaja – na križanju ulice Riva i Splitske ulice, na križanju ulice Riva Boduli i ulica Riva te lvana Zajca, u Ulici lvana Zajca (kod HNK lvan pl. Zajc), u Ulici Fiumara te u Adamićevoj ulici (u blizini Jadranskog trga). U perspektivi je uvođenje novih sustava na određene kritične točke.

Od uvođenja sustava do kraja 2019. godine utvrđeno je 4.898 prekršaja. Osim represivnog učinka svakako se mogu primijetiti i pomaci u ponašanju vozača. Vrlo rijetko se može uočiti parkirano osobno vozilo na traci namijenjenoj za vozila javnog gradskog prijevoza kao i na samom autobusnom stajalištu na Ulici Fiumara i Adamićevoj ulici. Također, na mjestima opskrbe vozači se u većoj mjeri drže propisanog vremenskog ograničenja čime je i povećana dostupnost tih mjesta.

Naplata novčanih kazni

Tijekom 2019. temeljem izdanih mandatnih kazni zbog prekršaja samo iz Odluke o komunalnom redu uplaćeno je ukupno 12.970,00 kuna u korist gradskog proračuna.

U protekloj godini prometni redari izdali su kazne u iznosu od 10,8 milijuna kuna, što je 3,7 milijuna kuna više u odnosu na 2018. godinu. Financijsko zaduženje je znatno poraslo zbog povećanog broja djelatnika i uvođenja automatskog video nadzora nepropisnog zaustavljanja vozila. Od ukupno izdanih kazni, počinitelji prekršaja u 2019. godini uplatili su iznos od gotovo 4,2 milijuna kuna.

Kako rade prometni redari?

Rad prometnih redara odvija se u dvije smjene od 06:30 sati ujutro do 13:30 sati i od 13:00 sati do 20:00 sati uvečer. Prije izlaska na teren svaki redar dobiva pisani radni nalog sa hodogramom kretanja i jasno propisanim ulicama na kojima se obavlja nadzor. Osim navedenog, redari izlaze na niz dislociranih točaka po pozivima na besplatni dežurni telefon 0800 5101 za prijave građana o hitnim situacijama poput zatvaranja vozila, onemogućavanja ulaska/izlaska u dvorište ili garažu ili protupravnog korištenja mjesta za vozila osoba s invaliditetom.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite na Whatsapp, Viber, MMS 097 64 65 419 ili na mail vijesti@riportal.hr ili putem Facebooka i podijeliti ćemo ju sa tisućama naših čitatelja.
Komentari