Ovih dana na riječkoj zaobilaznici vozači su se suočili s novim radovima, ovaj put na mostu Rječina, što je uzrokovalo gužve u prometu u smjeru Zagreba. Više u video prilogu!
Radovi na mostu uključuju zamjenu dotrajalih prelaznih naprava na južnom kolniku, a zbog složenosti tih radova vozi se samo jednim kolničkim trakom. Prema informacijama iz Hrvatske autoceste (HAC), radovi će trajati oko mjesec dana.
Kako je pojasnio Sanjin-Velebit Pešut, pomoćnik direktora za građenje i izvanredno održavanje HAC-a, proces uključuje zamjenu dotrajalih dijelova koji su bili podložni većem pomaku, a materijali koji se koriste zahtijevaju određeno dozrijevanje. Uzimajući u obzir specifičnost radova, Pešut je napomenuo kako je riječ o složenom zahvatu koji se mora obaviti u što kraćem vremenu.
Radovi na riječkoj obilaznici nisu rijetkost
Pešut ističe da su ovo samo neki od niza radova koji uzrokuju gužve i povremeno nezadovoljstvo korisnika. Ističe da je riječ o vrlo kompleksnoj prometnici koja zahtijeva posebnu pažnju. “Riječku obilaznicu karakteriziraju denivelirani tuneli, vijadukti i specifična regulacija prometa, što dodatno otežava provedbu radova,” rekao je Pešut za Kanal Ri naglasivši da se zbog toga ne može izbjeći povremeno smanjenje broja traka ili zatvaranja određenih dionica.
Tijekom noći, zaobilaznica se često zatvara zbog drugih vrsta održavanja, no prema riječima Pešuta, takvi radovi obično ne uzrokuju veće probleme u odvijanju prometa. Naglasio je kako su radovi na održavanju nužni kako bi se osigurala dugoročna sigurnost i trajnost prometne infrastrukture.
Za smanjenje gužvi u budućnosti, ključno je razvijanje prometne kulture koja uključuje disciplinu vozača i usklađivanje prometa. Naime, u Hrvatskoj trenutno ne postoji razvijen sustav naizmjeničnog propuštanja vozila, dok bi uvođenjem takvih pravila, poput onih u Njemačkoj, gužve u kolonama bile značajno smanjene.
Na rasporedu su i veći infrastrukturni projekti
Osim trenutnih radova, na rasporedu su i veći infrastrukturni projekti među kojima se izdvaja projekt rekonstrukcije čvora Matulji, koji će početi u svibnju. U sklopu projekta bit će izgrađen novi vijadukt i priključni krak, a radovi će omogućiti bolju povezanost autoceste A7 prema A8 i Tunelu Učka. Vrijednost tih radova iznosi oko 18 milijuna eura, a Pešut napominje kako će se svi radovi izvoditi u fazama, uz minimalne smetnje za promet.
Također, u tijeku je izrada projektne dokumentacije za čvor Kozala, čija se vrijednost procjenjuje na oko 7 milijuna eura. Za taj projekt, trenutno se provodi studija utjecaja na okoliš, što je ključan korak prije izgradnje.
Iako radovi izazivaju povremene gužve, Pešut ističe kako su oni nužni za sigurnost i kvalitetu prometne infrastrukture u budućnosti. Ovi zahvati, premda ponekad uzrokuju nelagodu za vozače, dugoročno će poboljšati uvjete na riječkoj zaobilaznici i drugim ključnim prometnicama, zaključio je.