Internetsko izdanje uglednog britanskog medijskog diva Guardian, theguardian.com, u svojoj tubrici “Travel” objavilo je danas opširnu ilustriranu reportažu o “hrvatskoj Rijeci – prijestolnici kulture koja zna partijati”!
U svom poduljem napisu reporterka Mary Novakovich sagledala je Rijeku kroz perspektivu novoproglašene Europske prijestolnice kultiure, nabrajajući što će sve Rijeka pružiti svojim građanima i gostima tijekom 2020. godine, ali istodobno podsjeća na neke tradicionalne prednosti Rijeke kao “luke različitosti” koja desetljećima pruža ruku dobrodošlice svima onima koji “uplove u njenu luku”.
“Mnogi posjetitelji previde Rijeku u žurbi da dosegnu otoke Kvarnerskog zaljeva – Krk, Cres, Rab, Lošinj – ili susjednu Istru. Ali multikulturalna Rijeka očarava svojom habsburškom arhitekturom i nasljeđem prošlosti, kada je bila dijelom austrijskog carstva. Ovdje je vladala i Italija, ostavljajući tragove u kuhinji, arhitekturi i dijalektu. Pomorski i povijesni muzej Hrvatskog primorja bivša je guvernerova palača koju je dizajnirao isti arhitekt koji je stvorio ukrasnu zgradu parlamenta u Budimpešti. Bilo je to dobro mjesto da iskusim stoljetnu složenu povijesti Rijeke. Također, nećete često moći pogledati spasilački prsluk koji je preživio potonuće Titanica – posebno za ulaz od samo 30 kuna (3,35 funti)….”, piše, između ostaloga, Mary Novakovich u The Guardianu.
Reportaža se dotiče zvončara, Riječkog karnevala, Trsatskog kaštela, Korza, tržnice i ribarnice,,,, i još nekih dobor nam poznatih znamenistoski koje autorica nastoji opisati čitateljima u lijepom svjetlu.
Autorica se dotakla i samoga svečanog otvorenja Rijeke EPK 2020, odnosno izvedbe Opere Industriale u riječkoj luci:
“Rijeka je ove godine (zajedno s Galwayom) Europska prijestolnica kulture. Glavni program započeo je 1. veljače raskošnom ceremonijom otvorenja uz obalu koja se usredotočila na prošlost grada kroz njegovo industrijsko razdoblje – što je ponekad zvučalo poput spoja njemačkih heavy metalaca Rammsteina i industrial-rocka Einstürzende Neubauten. “Šokantno i provokativno, to je ono što Rijeka najbolje radi”, rekao mi je prijatelj nakon otvorenja. “Stravično – previše industrijski i bučno”, rekao je drugi. Dok su uzvanici i promatrači imali podijeljena mišljenja, nastup 400 zvončara ujedinio je sve u odobravanju, baš kao i spektakularni vatromet.”, iznijela je svoje dojmove reportetka The Guardiana.