Ukupna vrijednost projekta iznosi 48.504.687,50 kn, od toga su bespovratna sredstva 38.000.000,00 kn, što čini čak 98,15% ukupno prihvatljivih troškova
Grad Rijeka, Komunalno društvo Autotrolej te dobavljači, tvrtke Autobus i Auto Hrvatska, potpisali su ugovore za nabavu ukupno 22 nova dizel autobusa sufinancirana sredstvima iz EU fondova.
Ukupna vrijednost projekta iznosi 48.504.687,50 kn, od toga su bespovratna sredstva 38.000.000,00 kn, što čini čak 98,15% ukupno prihvatljivih troškova. Bespovratna sredstva osigurana su u sklopu projekta „No regret“ iz Kohezijskog fonda EU, a u okviru Operativnog programa Konkurentnost i kohezija 2014.- 2020. Preostala sredstva potrebna za kupnju autobusa osigurat će Republika Hrvatska (oko 9,7 milijuna kuna) i Autotrolej (713.750,00 kuna).
Riječ je 4 zglobna, gradska niskopodna autobusa, 9 solo gradsko-prigradskih niskopodnih autobusa koji će se zbog svojih zadovoljavajućih tehničko-eksploatacijskih i ekonomsko-organizacijskih karakteristika koristiti i u gradu i u prigradu, te 9 solo prigradskih autobusa. Sva vozila zadovoljavaju stroge standarde EURO 6 norme ispušnih plinova, a njihova se isporuka očekuje u posljednjem kvartalu ove godine.
Ugovore su potpisali gradonačelnik Rijeke Vojko Obersnel i direktor KD Autotrolej Alberto Kontuš, te direktor Kontuš s izvršnim direktorom za gospodarski program Auto Hrvatske, ujedno i direktorom društva Auto Hrvatska Prodajno servisni centri d.o.o. Mariom Fabekom i s direktorom tvrtke Autobus d.o.o Zagreb Robertom Vrhovskim.
Zahvalivši se dugogodišnjim dobavljačima na suradnji i u ovom projektu, riječki gradonačelnik Obersnel istaknuo je kako će se nabavkom 22 autobusa tijekom ove godine te planiranih 32 autobusa tijekom iduće godine, osuvremeniti i pomladiti vozni park Autotroleja, čime će se stvoriti uvjeti za pružanje kvalitetnije usluge građanima, korisnicima javnog gradskog prijevoza.
Direktor Autotroleja Kontuš naglasio je kako će nabavka novih autobusa omogućiti zamjenu dijela postojećeg voznog parka, koji zbog zastarjelosti uzrokuje povećane troškove održavanja.
U ime Auto Hrvatske, dobavljača 13 vozila marke MAN, direktor Fabek je izrazio zadovoljstvo suradnjom u projektu te uvjerenje kako će obnova voznog parka značajno pridonijeti unapređenju i podizanju kvalitete javnog gradskog prijevoza u Rijeci, a građanima i vozačima poželio sigurnu i ugodnu vožnju.
Preostalih devet autobusa su marke IVECO. U ime dobavljača, tvrtke Autobus, direktor Vrhovski izrazio je zadovoljstvo što imaju priliku sudjelovati u modernizaciji voznog parka Autotroleja i biti dio tima koji radi na poboljšanju usluge javnog gradskog prijevoza u Rijeci.
Događaju su prisustvovali i pročelnica Odjela za komunalni sustav Grada Rijeke Irena Miličević te Bogdan Tihava, glavni izvršni direktor Poslovne grupe Auto Hrvatska, Zvonko Gabud, direktor prodaje autobusa društva Man Importer Hrvatska d.o.o. i Goran Brozović, pomoćnik direktora i voditelj postprodaje u istoj tvrtci.
Nabavlja se 4 zglobna te 18 solo autobusa
Prva grupa od devet vozila su gradsko/prigradski niskopodni solo autobusi koji kao pogonsko gorivo koriste dizel gorivo. Riječ je o vozilima MAN Lion’s City A21, vanjske dužine 11.980 mm, s 36 putničkih sjedala i 80 putničkih mjesta. Emisijski razred: Euro 6, snaga motora: 235 kw, a sustav video nadzora sastoji se od 4 kamere za nadzor putničkog prostora i 1 kamere za nadzor vožnje unatrag te video snimača i monitora.
Drugu grupa od četiri vozila čine gradski niskopodni zglobni autobusi koji kao pogonsko gorivo koriste dizel gorivo. Riječ je o vozilima MAN Lion’s City G A23, vanjske dužine 17.980 mm, sa 40 putničkih sjedala i 144 putnička mjesta. Emisijski razred: Euro 6, snaga motora: 265 kw, a sustav video nadzora sastoji se od 5 kamera za nadzor putničkog prostora i 1 kamere za nadzor vožnje unatrag te video snimača i monitora.
Treća grupa vozila odnosi se na devet prigradskih solo autobusa koji kao pogonsko gorivo koriste dizel gorivo. Vozila su Iveco Crossway Line 12M, vanjske dužine 12.097 mm, sa 49 putničkih sjedala i 74 putnička mjesta. Emisijski razred: Euro 6, Snaga motora: 265 kw, a sustav video nadzora sastoji se od 4 kamere za nadzor putničkog prostora i 1 kamere za nadzor vožnje unatrag te video snimača i monitora.
Uskoro nabavka još 32 autobusa
Nadalje, također sredstvima EU fondova odnosno kroz Urbanu aglomeraciju Rijeka, koju uz Rijeku čini još devet okolnih gradova i općina, nabavit će se još 32 nova autobusa. Riječ je o 7 zglobnih, gradskih, dizel vozila, 10 dizel minibuseva, te još 15 solo vozila, od kojih će 10 solo vozila biti pogonjeno na stlačeni prirodni plin (SPP), a 5 solo vozila koristit će dizelsko gorivo.
Ukupna vrijednost ovog projekta je oko 63.7 milijuna kuna (bez PDV-a), s tim da će 85 % bespovratnih sredstava biti osigurano putem Kohezijskog fonda EU, a 15% sredstava osigurat će KD Autotrolej.
Treba reći i da je Autotrolej posljednjih godina nabavio čak 40 novih autobusa na stlačeni prirodni plin vrijednih gotovo 74 milijuna kuna.
S navedenim vozilima smanjena je emisija CO2 u atmosferu za oko 1.400 tona na godišnjoj razini, a time su ostvareni ciljevi iz Povelje gradonačelnika, vezane uz smanjenje emisije stakleničkih plinova.