KAKVA JE BUDUĆNOST PROJEKTA?

‘Žičarom Učka mogli bi se provozati za pet godina”, rečeno je danas na konferenciji u Opatiji. Otkriveni i drugi detalji!

U turističkoj agenciji Katarina Line u Opatiji danas je održana press konferencija pod nazivom „Budućnost projekta Žičara Učka“

Na konferenciji je sudjelovao stručni tim Žičare Učka Milorad Stanić, Mladen Blažević, Željko Kuiš i Ingo Kamenar te ostali udjelničari i turistički stručnjaci u praksi, Katarina Hauptfled, vlasnica opatijske agencije Katarina Line i Dragan Brnić, vlasnik turističke agencije Šilo tours na Krku te Mladen Brajan, pročelnik Upravnog odjela za turizam, poduzetništvo i ruralni razvoj Primorsko-goranske županije.

Najdulja trasa žičare u Europi

Na početku press konferencije Milorad Stanić, direktor projekta Žičare Učka predstavio je projekt i kazao kako je riječ o najduljoj trasi žičare u Europi čija je dužina od polazne stanice do završne stanice 4.696 metara, dok je dolazna stanica na visini od 1.355 metara.

Maksimalna brzina vožnje bit će 10 metara po sekundi, dok će putna brzina biti 7 metara po sekundi. Žičara će moći prevesti 310 putnika na sat, a trajanje vožnje je 8,5 minuta. Ukupna investicija izgradnje žičare na Učku i povrat kapitala procjenjuje se na 35 milijuna eura što je podložno promjenama s obzirom na učestalo poskupljenja cijena građevinskog materijala.

Milorad Stanić, direktor projekta Žičare Učka

Do kraja 2022. očekuje se ishodovanje građevinske dozvole

Na nedavno održanoj Godišnjoj skupštini (na koju se odazvalo 90% udjelničara) zaključeno je da se do kraja 2022. godine očekuje ishodovanje građevinske dozvole za sve elemente žičare, odnosno za polaznu stranicu kod kampa Medveja, završnu stanicu 50 metara ispod vrha Vojak, trasu i stupove od polazne do završne stanice s pristupnim putevima, pristupnu cestu od magistrale do polazne stanice te vodoopskrbu i odvodnju na polaznoj i dolaznoj stanici.

Posljednjih godina došlo je do djelomičnog zastoja u razvoju Projekta zbog Izmjene i dopune projekte dokumentacije za lokacijsku dozvolu, a uslijed kojeg je proizašla potreba izrade Studije Glavne ocjene o prihvatljivosti zahvata za ekološku mrežu trase Medveja – Vojak te po zahtjevu Ministarstva gospodarstva – Zavoda za zaštitu prirode i okoliša izrada dopune te Studije. Nakon cijelog niza studija i administrativnih radnji, 31. svibnja 2022. godine završen je monitoring, a nakon ishodovanja spomenute građevinske dozvole izradit će se detaljni izvedbeni projekt s troškovnikom. Sama gradnja trajala bi godinu i pol, a žičarom Učka mogli biste se provozati za pet godina.

Prepoznatljiv i atraktivan proizvod

Izgradnja žičare Učka, osim što će povezati obalu s vrhom Učke, postat će prepoznatljiv i atraktivan proizvod regije koji će utjecati na produljenje turističke sezone i osigurati da prirodna baština, osobito Učka, postane dostupna svima.

Katarina Hauptfled, Dragan Brnić, Mladen Blažević i Željko Kuiš

„Kvarner treba imati posebnost kao što je žičara Učka. Ukoliko pogledate sve žičare na svijetu, one su obavezno uključene u svaki turistički paket ili program. U jednu kabinu žičare stat će 68 osoba što je istovjetno popunjenom double deckeru u samo 8 minuta. To je od izuzetnog značaja za sve nas! Dugo čekamo da se realizira ovaj Projekt i nadam se da ćemo što prije svi zajedno ići na prvo putovanje žičare Učka“, istakla je Katarina Hauptfled, vlasnica opatijske agencije Katarina Line.

„Žičara Učka nije samo priča na regionalno-županijskom nivou, već i puno šire. Žičara je na dobroj poziciji, u samom centru regionalnog dijela, značajna za Istru pa čak i Sloveniju. Poznato je kako je naša regija jedna od najjačih u turizmu i kada sve navedeno uzmemo u obzir, uočavamo veliku prednost, ne samo za turističke djelatnike i građane s ovog područja, već i za cijelu Hrvatsku“, nadodao je Dragan Brnić, vlasnik turističke agencije Šilo tours.

Žičara Učka ne može se realizirati u kratkom roku

„Projekt opsega kao što je ovaj Žičara Učka ne može se realizirati u kratkom roku. Zanimljivo je uočiti da 320.000 posjetitelja godišnje, a što predviđa studija izvedivosti žičare, može rezultirati s jednim danom dužeg boravka tih 320.000 gostiju. Ako isti utroše 110 eura na dan, to rezultira s 35 mil. eura godišnje ukupnim prihodom na destinaciji. Ne radi se dakle o godišnjoj dobiti, ali ipak se radi o godišnjem prihodu destinacije koji odgovara vrijednosti investicije te je za očekivati da turistička privreda Liburnije može pronaći svoj ekonomski interes u sufinanciranju izgradnje ovog objekta. Projekt Žičara Učka doprinijet će proširenju predsezone i podsezone te razvoju mnogih drugih projekata ‘naslonjenih’ na žičaru na Učku“, naglasio je Mladen Blažević, voditelj projekta Žičara Učka.

Ideja o izgradnji žičare datira još iz 1884. godine

Ideja o izgradnji žičare na Učku datira još iz 1884. godine te je stara gotovo koliko i opatijski turizam. Jedan od prvih nosioca ideje bio je dr. Albino Eder, otac liburnijskog lječilišnog turizma.

Ideja je ponovo aktualizirana 1960.-ih i 1970.-ih godina kada je interes iskazao inženjer Krunoslav Penkala, no Projekt što zbog početka ratova, što zbog cestovne krize do danas nije realiziran.

S obzirom na sve poduzete inicijative, radnje i studije, aktivnosti, dobivene dozvole i suglasnosti, ali i listu od 275 investitora, koji su kao pravne osobe, institucije ili fizička lica prepoznali značaj ovog projekta Žičare Učka, upravo sada vrijeme je da se nastavi ostvarenje sna dugog 139 godina.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite na Whatsapp, Viber, MMS 097 64 65 419 ili na mail vijesti@riportal.hr ili putem Facebooka i podijeliti ćemo ju sa tisućama naših čitatelja.
Komentari