Počeo je kao još jedna Internet tražilica, a danas nam već određuje način na koji razmišljamo i živimo. Google je postao poslovno carstvo vrijedno 500 milijardi dolara. A kao i u svakoj uspješnoj tvrtki na svijetu, i u Googlu mora biti nekog našeg genijalca
Vjerojatno najbolja tvrtka na svijetu – ne treba ni ‘guglati’ da je riječ o Googlu. A ono što se manje zna je da je jedna od većih faca tamo i naše gore list. Boris Debić, službeno chief history officer, koji u megatvrtki još od 2005. radi velike stvari.
“Od postavljanja pola milijuna kompjutera negdje na kugli zemaljskoj, do zaštite korisničkih podataka, privatnosti. I mnogi drugi projekti – od klimatiologije do stratosferskih balona”, objasnio je Debić što radi u Googlu.
Uz inovativnu i motivirajuću radnu okolinu, besplatnu hranu, tvrtka nudi zdravstveno osiguranje, brine se za obitelj zaposlenika, ulaže u njihovo obrazovanje.
“Problemi na kojima radimo izuzetno su zanimljivi, ljudi s kojima radimo su neki od najeminentnijih stručnjaka u svojim područjima. Radna atmosfera nije loša. Stvarno mijenjamo način života milijardi ljudi diljem svijeta”, kaže.
Sjedište Googla, odnosno Alphabeta nalazi u Mountain Viewu u Silicijskoj dolini. Koliko je ovo zdanje veliko govori i to da vam od jednog do drugog kraja treba otprilike pola sata. Sveukupno ima 40-ak zgrada, a u njima radi 25 tisuća radnika.
Raditi za Google i bez svih privilegija koje posao nosi prilično je cool. Nakon viđenog – složili su se i jedni od rijetkih Google regional trenera u svijetu, koji rade u Hrvatskoj.
“Biti ovdje je dream come true, pogotovo meni. Ja sam Google fan još od davnih dana i koristim Google alate svakodnevno. Sa hrpom kolega koji su radili ovdje smo u kontaktu, zapravo mi je bila želja već dugo, dugo doći ovdje”, rekao nam je Vanja Šebek.
“Ono što me najviše fasciniralo je vidjeti na djelu neke stvari o kojima mi kod kuće možemo samo čitati, na primjer Google self driving car”, kaže Marko Hrnjak.
Oko sjedišta Googla može ga se vidjeti, doduše još uvijek s vozačem. No blizu je budućnost u kojoj će sve pametniji sustav vozilom upravljati autonomno.
“Postoji još dosta posla oko regulative, jer to je potpuno novi koncept. Neke tehnologije se već uvode u automobile, a za sam autonomni auto trebat će vjerojatno još nekoliko godina”, kaže Debić.
A to je samo dio budućnosti koja će se dobrim dijelom kreirati upravo u Silicijskoj dolini.
Josip Antolić