Problemi traju dugo, nezadovoljstvo građana na vrhuncu! Iz tjedna u tjedan vozača sve manje, broj linija se reže, sustav sve teže funkcionira. Gdje su najavljeni vozači iz Nepala?!
Odavno ne cvjeta cvijeće u riječkom Autotroleju. Stanice su pune nervoznih putnika, izvještava Maja Brkljača za RTL Danas.hr.
“Da, primijeti se da autobusi rjeđe idu, svakako. Ja mislim da je najduže što sam čekala bilo negdje 35 do 40 minuta”, kaže Riječanka Milada Kukić za RTL.
Polasci na pet najfrekventnijih gradskih linija srezani su jer vozača nema. Dok na stanici u centru grada čeka svoj autobus Sonja Jordano se žali: “Jako me smeta, nekada čekam i po 40 minuta jedinicu, ali što je tu je”.
Spas su trebali donijeti strani vozači, Nepalci, njih dvadeset. Polovina ih je trebala doći u veljači, ostatak grupe do svibnja, ali nema im ni traga ni glasa!
“Valjda su i oni odustali”, poručuje Jasenka Benac.
U Autotroleju kažu da su nemoćni jer sve ide preko specijalizirane agencije za dolazak stranih radnika. Domaći se vozači pitaju kako će Nepalci riješiti KOD 95, obaveznu izobrazbu koju su svi profesionalni vozači u EU dužni odslušati svakih pet godina. Traje 35 sati, to je ponavljanje prometnoga gradiva na hrvatskom jeziku, a dobivena svjedodžba upisuje se u vozačku dozvolu.
Dok nemaju potrebnih dokumenata Riječane Nepalci voziti neće. Kaže to službenica za informiranje riječkog Autotroleja, Kristina Prijić i pojašnjava kada stižu.
“Dolazak stranih radnika se očekuje tijekom ovog mjeseca, kada točno, ne bismo željeli manipulirati podacima s obzirom na to da ne znamo koliko će trajati ishodovanje potrebne papirologije”, objašnjava Prijić.
Vezano za ranije spomenutu izobrazbu vozač Robert Puljić danas je dobio svjedodžbu odnosno riješio je KOD 95. Radi u Autotroleju skoro pet godina i pokazuje nam taj dokument. Kaže, razumije rastuće nezadovoljstvo putnika i uvjeren je da Nepalci ne donose spas.
“Definitivno ne vidim njih kao rješenje zbog faze prilagodbe i njihovih kvalifikacija, oni su iz Nepala i voze po lijevoj strani. Komunikacijski problem ne samo prema putnicima nego i kolegama vozačima. Ono što je veći problem od njihova dolaska jesu trenutne plaće koje nisu dovoljno velike da bi privukle dovoljno naših ljudi, uz povećanje plaća siguran sam da bi se dobar dio onih kolega koji su otišli unazad godinu pol do dvije, vratili u Autotrolej u roku odmah“, rezolutna je Puljić.
Sutra se sindikalisti i Grad Rijeka nalaze na novom krugu kolektivnih pregovora o boljim uvjetima. Predsjednik Sindikata vozača i prometnih radnika Autotroleja, Mateo Mavrić, ukazuje: “Prosječna plaća vozača u Autotroleju je otprilike 1200, 1300 eura, ali napominjem to je i s prekovremenim satima. I sutra očekujemo odgovor od Grada da vidimo što će oni ponuditi, a jedna plaća koja bi umirila vozače odnosno privukla nove je 1500 eura neto”.
Podsjećaju da su odgovorni za živote tisuća sugrađana. Jasno je, bez veće plaće nit vozača nit autobusa na stanicama. Samo nezadovoljni putnici s plaćenim kartama, izvještava Maja Brkljača za RTL Danas.hr.