Da se političari nadmeću i svađaju, nije neka novost ali dugo nije bilo svađe u istim redovima – i to u HDZ-u. I gradonačelnik i župan s juga Hrvatske zaratili su zbog brze ceste koja bi prolazila područjem Rijeke dubrovačke prema zračnoj luci Čilipi. Ni građani ne žele vijadukt iznad kuća i uz izvorište pitke vode
Za Omblu kažu da je najkraća rijeka na svijetu. Njezin izvor mamac je brojnim turistima koji žele vidjeti ljepote mimo Straduna. No, uskoro – ovaj bi krajolik mogao biti narušen.
Prema prostorom planu županije, planirana brza cesta od Osojnika prema dubrovačkom aerodromu trebala bi proći rijekom Dubrovačkom, dijelom Dubrovnika gdje živi gotovo trećina stanovništva.
“Ta cesta bi išla poviše svih ovih kuća – pa kroz Rožat pa sve do Brgata”, govori predsjednik gradskog kotara Komolac Tomo Kristović.
“Taj projekt je toliko loš da bi mogao izazvati ekocid pa i genocid jer će morati iseliti stanovnike iz ovog kraja”, kazao je stanovnik Komolca Marin Pavlović.
Nekada je ovo bio omiljeni kraj dubrovačke vlastele, a danas bi im iznad krovova kuća mogao niknuti vijadukt. Alternativu vide u tunelu od Tuđmanova mosta prema Brgatu.
“Nije točno da smo mi protiv te prometne strukture, mi smo protiv ove – nalazimo se u naturi 2000”, kazao je iz građanske inicijative “Spasimo Omblu” Katarina Matović.
Izvor Ombla je glavni izvor pitke vode za šire područje Grada Dubrovnika, pa tako brojni Dubrovčani ga nazivaju i „Vrelom života“.
Zbog sporne trase brze ceste reagirao je i ministar Butković pozvavši dubrovačkog župana i gradonačelnika da nađu rješenje. No, to im očito ne polazi za rukom.
“Župan ima svoja stajališta, ja imam svoja, kad gradimo cestu pojačavamo kvalitetu života – u ovom slučaju bi se dogodilo upravo suprotno”, govori dubrovački gradonačelnik Mato Franković.
“Ne mogu građani reći da ne žele, ne mogu to reći, to nije pravo građana – pravo je da ukažu na štetan utjecaj i ako se to ukaže – da, od ceste neće bit ništa”, kazao je župan Dubrovačko-neretvanske županije Nikola Dobroslavić.
Iz Hrvatskih cesta poručuju: izrađena je Studija o utjecaju na okoliš i upućena u Ministarstvo pa će javnost moći dati primjedbe.
Građanima to i nije neka utjeha. Kažu, spriječili su izgradnju hidroelektrane na Ombli pa se nadaju da će zaustaviti i gradnju ove kako kažu tranzitne, a ne brze ceste, prenosi Danas.hr.