EUROKONVERTERI

Video | Hrvatski umirovljenici će dobiti kalkulatore kako bi lakše preračunavali eure! Ali, neće ih dobiti svi…

U HNB-u kažu da su smanjili količinu jer jedan eurokonverter košta sedam kuna, pa bi nabava bila preskupa

Euro na kotačima, privjesci, letci, video spotovi – više od 27 milijuna kuna stajat će kampanja o zamjeni kune eurom. Milijun i 200 tisuća umirovljenika obećani su i mali konverteri, kojima bi lakše preračunavali, ali kako doznajemo – državi – preskupo! Pa ih nabavljaju tek 60 tisuća, izvještava Goran Latković za RTL.hr.

Ove tri novčanice prosječna su mirovina u eurima za čak 70 posto umirovljenika!

“Nekako smo se navikli te novčiće rasporediti te naše kunice. Sada prvo će biti šok dok ih ispretvaram, hoće li mi ostati za režije”, kazala je umirovljenica Meri Sokolić.

Umirovljeniku Ivanu, euro će bit će šesta valuta koju za života koristi!

“Znam da sam primao plaću u jugoslavenskim starim dinarima, novim dinarima, u hrvatskim dinarima, hrvatskoj kuni. To je to. A da sam kao mali klinac prodaval trešnje za kune NDH”, prisjeća se umirovljenik Ivan Uhernik.

Kalkulatori za umirovljenike

A kako bi prelazak na euro olakšali umirovljenicima u Hrvatskoj narodnoj banci mislili su im podijeliti eurokonvertere – male kalkulatore. Ali nabavka od milijun i dvjesto tisuća primjeraka pala je u oglasniku javne nabave na samo 60 tisuća. Kad su čuli, umirovljenici su se naljutili.

“Ako mogu podijeliti svim umirovljenicima bit ćemo jako sretni da podijele, ako bude išlo kako god nek’ svaki umirovljenik dobije. Ako ne mogu, nek’ dobro razmisle onda bolje nikome”, smatra predsjednica Matice umirovljenika Višnja Fortuna.

U HNB-u kažu da smanjili količinu jer jedan eurokonverter košta sedam kuna, pa bi nabava bila preskupa. Dodaju da od 5. rujna kreće dvojno iskazivanje cijena pa će umirovljenici lakše pratiti, a u pripremi je aplikacija za mobitel koja će računati tečaj.

Zamjenu kune za euro pratit će Nacionalna informativna kampanja za koju će HNB izdvojiti više od 27 milijuna kuna. Dijelit će se privjesci, kasice, majice. Državu će obići i euro na kotačima – izložba o prelasku na novu valutu. Bit će i reklama u medijima, a cilj je da informacije dođu baš do svakoga.

“Ona je mogla krenuti ranije, ali moramo uzeti u obzir da je do službenog uvođenja eura još šest mjeseci i smatram da se u šest mjeseci može napraviti jako dobra i kvalitetna kampanja. Ta kampanja mora biti usmjerena prema svim stanovnicima Hrvatske”, smatra komunikacijski stručnjak, Petar Tanta.

U kampanji toga nema, ali umirovljenici se pitaju koliko će unucima davati za sladoled. Gospođa Mirjana svojima daje po 20 kuna, a sada će primijeniti taktiku koju je imala s nećacima iz Njemačke i tadašnjim markama.

Za manje od pola godine, svi će morati svoje kune dati za eure – pa kako bude!, izvještava Goran Latković za RTL.hr.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite na Whatsapp, Viber, MMS 097 64 65 419 ili na mail vijesti@riportal.hr ili putem Facebooka i podijeliti ćemo ju sa tisućama naših čitatelja.
Komentari