Ministar znanosti i obrazovanja Radovan Fuchs boravi u Zadarskoj županiji. Posjetio je Osnovnu školu Voštarnica, gdje je svečano otvorena nova školska zgrada koja je sagrađena u sklopu građevine Centar za odgoj, obrazovanje i rehabilitaciju i smještaj osoba s posebnim potrebama “Mocire”.
Ministar je poželio sretan početak nove školske godine i da bude lakše nego prošla, pišu Vijesti.hr
Komentirajući istraživanje koje je pokazalo koliko su učenici osjetili negativne posljedice pandemije, Fuchs je kazao da su pretpostavljali da se tako nešto može desiti te da su prošle godine inzistirali na tome da djeca budu na direktnoj nastavi.
VIDEO DANA:
“Zagovornici online nastave su se uvjerili da tehnologija ne može zamijeniti do kraja živu riječ i interakciju učitelja i učenika te djece. Zamislite da su djeca bila zatvorena bitno dulje nego što je to bilo prošle godine kada su djeca kod nas boravila 5 tjedana u prosjeku na nastavi online, za razliku od drugih zemalja gdje je to više izraženo”, kazao je.
Ministar Fuchs je kazao da ministarstvo ide u veliki reformski zahvat dogradnje i izgradnje vrtića i osnovnih škola.
“Osigurali smo ogroman izvor sredstava za izgradnju škola i dječjih vrtića u cijeloj Hrvatskoj. Reformski proces ide u smjeru da sva djeca idu na cjelodnevnu nastavu, na boravak u školama. On će biti minimalno do 15 sati, a ako lokalna sredina odluči, postoji mogućnost produžetka do 17 sati”, kazao je.
Dodao je da će se povećati broj aktivno provedenih sati na nastavi, čime će djeca, kaže, dobiti bolje mogućnosti svladavanja gradiva i “relaksirati nabijenu satnicu”. Siguran je da će učenici pokazivati bolje rezultate na svim testiranjima.
“Možete mijenjati kurikule, ali ako je satnica poučavanja djece ista, onda nećete dobiti da oni postižu bolje rezultate, da ukupan kvantum znanja kojeg po obrazovnim ciklusima usvoje bude onakav kakav želite. Moramo imati analizu sustava, ono što je loše mijenjati, a dobro unaprijediti. Zbog toga idemo s nacionalnim ispitima da vidimo kako tu stojimo. Šteta što nisu uvedeni davno prije. Grčka i Hrvatska su valjda jedine zemlje koje ih nemaju. Ti ispiti služe onima koji se bave obrazovnim politikama u državi da usmjeravaju te politike u pravom smjeru”, kazao je Fuchs.