Prezentirano je idejno rješenje Nove istočne ceste na otoku Krku, tzv. Plave magistrale
Hrvatske ceste definitivno kreću u izgradnju istočne ceste, takozvane Plava magistrale na otoku Krku koja će prolaziti od Omišlja, preko Vrbnika do Punta, čime bi se značajno trebala popraviti prometna situacija na otoku koji je ljeti često zagušen prometnim gužvama na postojećoj državnoj cesti, dogovoreno je na današnjem sastanku načelnika i gradonačelnika otočnih općina i Grada Krka s ministrom mora, prometa i infrastrukture Olegom Bukovićem, predstavnicima Primorsko-goranske županije i Hrvatskih cesta održanom u krčkoj gradskoj vijećnici.
Prezentirano idejno rješenje Nove istočne ceste na otoku Krku – tzv. Plave magistrale
Na sastanku je prezentirano idejno rješenje Nove istočne ceste na otoku Krku, tzv. Plave magistrale, čija će izgradnja koštati oko 100 milijuna eura.
Potpredsjednik Vlade i ministar Butković ovom je prilikom podsjetio na prošlogodišnju obnovu Krčkog mosta, investiciju vrijednu oko 9 milijuna eura kojom je mostu produljen vijek trajanja za 30 godina.
„Most redovno održavamo i ta investicija je gotova. Međutim, ona nije riješila glavni i osnovni problem, a to su gužve, poglavito u vrhuncu turističke sezone.“, istaknuo je Butković. Dodao je kako se, u tom smislu, na današnjem sastanku raspravljalo o nekoliko stvari, a od čega je najvažnije određivanje trase za izgradnju 23,5 kilometara duge nove državne ceste na istočnoj strani otoka Krka.
Pogledajte video Kanala Ri:
„Nakon ovog sastanka Primorsko-goranska županija će to uvrstiti u svoj prostorni plan, odnosno Grad Krk i druge općine na otoku Krku čijim teritorijem cesta prolazi.“, naglasio je potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture. Istaknuo je kako će, paralelno s time, Hrvatske ceste krenuti u ugovaranje idejnih i glavnih projekata kako bi njena realizacija počela što prije.
Nova državna cesta će s istočne strane otoka Krka spajati sjever i jug otoka
Nova državna cesta će s istočne strane otoka Krka spajati sjever i jug otoka, od Omišlja do skretanja za Vrbnik iznad Punta, čime će se rasteretiti glavna otočna cesta DC102 te će se unaprijediti cestovna mreža otoka i omogućiti bolji razvoj istočne strane otoka.
Riječ je o 23 kilometra dugoj cesti koja će prolaziti istočnom stranom otoka, od skretanja za Čižiće kod Omišlja, do raskrižja iznad Punta, gdje se sada spajaju državna cesta i županijska iz pravca Vrbnika.
Vrijednost projekta u Hrvatskim cestama ugrubo procjenjuju na oko sto milijuna eura, a prije njene izgradnje planiran je i niz manjih projekta kojima je cilj smanjenje ljetnih gužvi, od kojih su najvažniji rekonstrukcija čvora Šmrika, zaobilaznica Drage Bašćanske i izgradnja dijela ceste kojim bi se zaobišao rotor kod Omišlja, u smjeru od mosta prema Gradu Krku i obrnuto.
Ministar Butković je nakon sastanka istaknuo kako je sadašnja prometna situacija na Krku nepodnošljiva, kao i da financiranje svih prometnih projekata neće biti upitno.
Novac neće biti problem?
Zamjenik župana Vojko Braut je istaknuo kako je ključno saznanje na sastanku tvrdnja ministra da novac neće biti problem.
“Financiranje ovih projekata bilo je neizvjesno, ali sada kada znamo da ono nije upitno, sada se mogu pokrenuti i formalne procedure za njihovu realizaciju. Dobro je da imamo trasu, da postoji konsenzus svih uključenih strana, kao i da županijski Prostorni plan ne treba mijenjati jer je trasa pokrivena postojećim planom. Vjerujem da gradovi i općine izmjene svojih planova mogu napraviti u razumnom roku”, rekao je Braut.
Predsjednik županijske skupštine Marko Boras Mandić je istaknuo da je u svrhu smanjenja gužvi potrebno ukloniti i naplatne kućice na Krčkom mostu, budući da usporavaju promet jer mnogi vozači staju kraj njih, ne znajući da je prolaz besplatan. “S ovim projektima dolazi i tema novog krčkog mosta koji će moći progutati sav promet. To je obaveza i županije i Ministarstva”, rekao je Boras Mandić.
Krčki gradonačelnik Darijo Vasilić je istaknuo kako otoci Krk, Lošinj, Cres i Rab koji su prometno povezani preko Krka, ostvaruju deset posto svih turističkih dolazaka u Hrvatskoj što samo za sebe govori o potrebi ulaganja u prometnice, od prostupa otoku, preko mosta, do otočnih cesta.