Niste zadovoljni ponuđenom uslugom ili mislite da vas žele prevariti? Evo što možete učiniti

Foto: Pixsell

Zadovoljan gost je onaj koji će se vratiti, a to uvelike ovisi o kvaliteti usluge koja mu je bila na raspolaganju

Još jedna turistička sezona bliži se kraju te tako dolaze i brojna izvješća o trenutnom stanju diljem obale, a uskoro će uslijediti i službene brojke o tome koliko je sezona bila uspješna.

Zadovoljan gost je onaj koji će se vratiti, a to uvelike ovisi o kvaliteti usluge koja mu je bila na raspolaganju tijekom boravka u našoj zemlji. U “moru” ponuda hotelskog i privatnog smještaja, nađu se i one koje ne odgovaraju opisu, a na potrošaču je da se izbori za svoja prava, piše Glas Slavonije.

Potrošačka prava

Europski potrošački centar nudi nekoliko rješenja u slučaju da imate problema s nekom od usluga, a nakon što iscrpite većinu mogućnosti, oni mogu kontaktirati trgovca ili pružatelja usluge u vaše ime i pokušati pronaći rješenje na pritužbu.

Primjerice, u slučaju da ste rezervirali hotelski smještaj u kojem je vaša soba skuplja od dogovorene cijene, soba nije prikladna ili čak nije dostupna, ne morate prihvatiti ovakvu uslugu. Niz je situacija koje vam ne odgovaraju jer je dogovoreno drugačije, od recimo balkona koji vam je obećan, a ne postoji, ili sobe koja ima tuš iako ste rezervirali kadu, do pogleda na more koji niste dobili i slično.

Ukoliko je cijena smještaja viša od dogovorene prilikom rezervacije, možete odbiti smještaj i tražiti povrat novca, ali ako ste ipak primorani prihvatiti smještaj po višoj cijeni, imate pravo na naknadu za dodatne troškove.

Također, u potrošačkom centru savjetuju da takav smještaj platite uz rezervu kako bi ste mogli tražiti povrat razlike u iznosu cijene smještaja. Ukoliko pak, soba koju ste rezervirali nije raspoloživa, možete tražiti drugu iste kategorije, a ako vam je ponuđena soba niže kategorije, možete tražiti i sniženje cijene, pa i odbiti uslugu i tražiti povrat novca ukoliko hotelijer odbije obje opcije.

Inspekcije

Utvrđivanjem nepravilnosti u turističkoj djelatnosti od 1. travnja ove godine bave se turistički inspektori Državnog inspektorata koji obavljaju inspekcijske nadzore i provedbu zakona nad neregistriranim obavljanjem ugostiteljske djelatnosti ili neregistriranim pružanjem ugostiteljskih usluga, prijavom i odjavom boravka turista, te obračunom, naplatom i uplatom boravišnih odnosno turističkih pristojbi. To su sve one djelatnosti čiju su provedbu do sada nadzirali nadležni inspektori Carinske uprave Ministarstva financija.

Kako pojašnjavaju iz inspektorata, najčešće prijave gostiju odnose se na nepridržavanje istaknutih cijena, neljubaznost i nekorektnost osoblja, neurednost i nedovoljnu opremljenost prostorija za osobnu higijenu gostiju, kvalitetu smještajnih objekata, neizdavanje računa, otkaz rezervacije, kakvoću i količinu hrane, neregistrirano obavljanje djelatnosti, ne prijavljivanje gostiju i slično. Ono što nadležni inspektori mogu učiniti u trenutku kad posumnjaju u neregistrirano obavljanje djelatnosti, jest obaviti inspekcijski nadzor, za što im, kako kažu, nije potrebno ishođenje sudskog naloga za pretragu prostora.

Međutim, ukoliko fizička osoba neregistrirano obavlja ugostiteljsku djelatnost ili neregistrirano pruža ugostiteljske usluge i usluge u turizmu, za to je ipak potreban sudski nalog nadležnog Prekršajnog suda, kako bi se obavila pretraga prostora. Prema zakonu o zabrani i sprječavanju obavljanja neregistrirane djelatnosti, nadležni turistički inspektor usmenim će riješenjem u zapisniku zabraniti obavljanje djelatnosti, uz pečaćenje prostora, piše Glas Slavonije.
Vijesti.hr

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite na Whatsapp, Viber, MMS 097 64 65 419 ili na mail vijesti@riportal.hr ili putem Facebooka i podijeliti ćemo ju sa tisućama naših čitatelja.
Komentari