JOŠ JEDAN NEUGODAN UDARAC

Od 1. srpnja poskupljuju mobilne usluge u Hrvatskoj: TelekomI prijavljenI HAKOM-u, evo što oni kažu

Foto: Hrvoje Skočić/Riportal

Povećanje cijena telekomi opravdavaju poskupljenjem struje i sirovina

Hrvatski telekom, A1 Hrvatska i Telemach Hrvatska, telekom operatori koji posluju u Hrvatskoj, odlučili su od 1. srpnja povećati cijene nekih svojih usluga, a uglavnom je riječ o mobilnim uslugama, piše u četvrtak Večernji list.

Povećanje cijena telekom usluga, s obzirom na inflatornu atmosferu i pritiske koji su obuzeli tržište, bilo je tek pitanje vremena, navodi dnevnik.

Već neko vrijeme, na raznim konferencijama i panelima na kojima su telekomi predstavljali dostignuća moderne tehnologije, poput nove generacije mobilnih mreža 5G ili pak metaverzuma koji će tek uslijediti, čelni ljudi telekom-operatora žalili su se na inflatorne pritiske koji ih pogađaju, posebice na rastuću cijenu električne energije. Stoga ne čudi da su svi, barem u nekom segmentu svojih usluga, odlučili podići cijene.

Poskupljenja već prijavljena HAKOM-u: ‘Veće cijene su stvar poslovne odluke’

Ono što telekomi mogu činiti pa to i koriste jest da prepakiraju svoju ponudu u nove proizvode ili ponude dodatnu uslugu ili pak naplate neku koju su do sada nudili besplatno.

Budući da konkurencija postoji, tržište jest regulirano, a zaštita potrošača uz male napore naposljetku profunkcionira, nisu u poziciji da se igraju s korisnicima i njihovim povjerenjem pa u slučaju poskupljenja tarife ili kada upogone nove naknade, uglavnom nude ‘dodatak’ u obliku nove usluge ili povećanog podatkovnog prometa, dok korisnicima uvijek ostavljaju mogućnost prekida odnosa.

Tako su sada svi operatori prijavili povećanje cijena neke svoje usluge tržišnom regulatoru HAKOM-u. Valja naglasiti da HAKOM nema pravo utjecati na maloprodajne cijene usluga u mobilnim mrežama.

Kako pojašnjavaju iz HAKOM-a: “Svaki mobilni operator cijene određuje zasebno, u skladu sa svojom poslovnom politikom, a visina cijena stvar je poslovne odluke svakog od njih. Poskupljenje je moguće jer je to poslovna odluka operatora i/ili zbog uvođenja dodatnog prometa unutar tarife ili uvođenja/izmjene usluge.”

Korisnicima preostaje da pomno prouče cijene i ono što se sada za njih dobiva, piše novinarka Večernjeg lista Tanja Ivančić.

Korisnici, imate pravo na raskid ugovora bez naknade

Kako navodi Dalmacija danas, korisnici A1 Homebox usluge dobili su obavijest o povećanju cijene usluge za 20 kuna. Opravdavaju to poboljšanjem usluge, stabilnijim internetom i “sve većom količinom interneta”. Sva navedena poboljšanja, kažu iz A1, zahtijevaju povećanje ulaganja, a zbog situacije na tržištu i poskupljenja energenata, dodatno se povećavaju troškovi poslovanja te je povećanje cijena, nažalost, u ovom slučaju bilo neizbježno. U poruci stoji kako korisnik ima pravo na raskid ugovora bez naknade do 30.06.2022. godine. A isti će te odgovor dobiti i od njihove službe za korisnike na besplatnom telefonu.

Od početka srpnja Telemach diže cijene mobilnih pretplatničkih paketa koje su bile dostupne za aktivaciju od ožujka 2021. godine.

“Od 2020. do 2022. nismo mijenjali cijene usprkos tržišnim poremećajima uzrokovanim pandemijom i zatvaranjem gospodarstva. Sada, od 1. srpnja 2022., naši najprodavaniji mobilni paketi obogaćuju ponudu novim uslugama, te povećavaju iznos mjesečnih naknada u rasponu 3-8 kn (PDV uključen). Svi ostali mobilni paketi, kao i paketi mobilnog interneta, također povećavaju iznos naknada u istom rasponu. Prosječna stopa povećanja naknada tako je 3,95%, značajno ispod stope inflacije, čime nastavljamo omogućavati sadržajno i cjenovno najizdašniju ponudu na tržištu”, prenosi Net.hr.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite na Whatsapp, Viber, MMS 097 64 65 419 ili na mail vijesti@riportal.hr ili putem Facebooka i podijeliti ćemo ju sa tisućama naših čitatelja.
Komentari