OVO BI TREBALO I RIJECI! Znate li koja je funkcija ovih žutih kvadrata iscrtanih na križanjima?

Znate li voziti preko žutog kvadrata? Kažu kako je princip funkcioniranja ovakvog znaka jednostavan, a pomoću njega bi se rasteretile prometne gužve

Zagrebački gradski čelnici uputili su Ministarstvu prometa prijedlog za uvođenje žutog kvadrata, tzv. boxa, među ostale znakove, ne bi li ih Grad nakon toga mogao postaviti na najprometnija zagrebačka križanja. Riječ je o novom znaku horizontalne signalizacije, po uzoru na svjetske metropole, kojim bi se rasteretile prometne gužve, piše Večernji.hr.

Raskrižje Zvonimirove i Šubićeve, primjerice, Miramarske i Vukovarske ili Vukovarske s Ulicom Hrvatske bratske zajednice u razdobljima pojačanog prometa ne bi više bilo puno automobila, objašnjavaju u Gradu, jer be žuti kvadrat, odnosno “yellow box” psihološki utjecao na vozače, a i zbog zadržavanja u njemu mogli bi biti kažnjeni. Kažu kako je princip njegova funkcioniranja jednostavan.

“Kvadrat se označuje usred prometnog križanja, i ako vozač procijeni da će se u njemu zadržati neko vrijeme prije nego što uspije skrenuti, u njega ne bi trebao ni ulaziti”, objašnjavaju u Gradu “žutu površinu”, kako oni nazivaju znak, pa dodaju da je iskustvo drugih gradova pokazalo da obilježavanje znatno poboljšava protok prometa, jer je prije bilo kašnjenja i zastoja zbog vozila koja su ostajala u križanju i time onemogućila poprečni tok prometa, posebice kada je tim vozilima bilo upaljeno zeleno svjetlo na semaforu.

I sad je za zadržavanje vozila nasred raskrižja propisana kazna te iznosi tisuću kuna, ali gotovo se nikad ne naplaćuje.

“Teško se to može sankcionirati jer policajac ne može utrčavati u križanje. Pomoću žute površine točno ćemo moći utvrditi tko u raskrižje nije trebao ući, što ćemo vidjeti preko kamera za parkirališni videonadzor koje su već postavljene na prometnim raskrižjima”, objasnio je Mate Kraljević, savjetnik gradonačelnika, koji je i inicijator prijedloga upućenog Ministarstvu prometa. Uvođenjem žutih površina ne žele kažnjavati vozače, ističe Kraljević, nego što veću njihovu sigurnost i bolju protočnost prometa.

Novim horizontalnim znakom, kažu u Gradu, neće se ubrzati samo protok automobila nego će na raskrižjima na kojima postoje i tramvajske pruge biti omogućen brži prolazak javnom prijevozu, piše Večernji.hr.
Vijesti.hr