BILO JE OSCILACIJA

Video | Prolazi glavni dio sezone. Kako stojimo? ‘Hrvatska zbog inflacije više nije cjenovno omiljena destinacija…’

Iako su se iznajmljivači žalili na rupe u srpnju, krajem kolovoza nezadovoljstva nema

Neslužbeni podaci pokazuju da u Hrvatskoj trenutno odmara 940 tisuća turista, a dosadašnji dio godine bolji je osam posto u dolascima i dva posto u noćenjima. Ipak, glavni dio sezone prolazi, a ovu godinu definitivno je obilježila i cijena kuglice sladoleda, javlja RTL Danas.hr.

“Ova godina je bila do sada s oscilacijama, ali ukupno gledano mislim da možemo biti zadovoljni, godina je dobra”, otkrio je Boris Žgomba, predsjednik Udruženja putničkih agencija pri HGK.

Sezona je, otprilike, na razini s rekordnom 2019. godinom. Iako su se iznajmljivači žalili na rupe u srpnju, krajem kolovoza nezadovoljstva nema. Mirko Bulić, predsjednik Hrvatske zajednice udruga obiteljskog smještaja, misli da će svi zaraditi.

“Zaradit ćemo zato što je popunjenost osmi mjesec bila sto posto, sedmi šezdeset posto, peti je bio trideset. Kad pogledamo korekciju cijena, manje smo radili, a više zaradili”, objasnio je Bulić.

Nismo više jeftina destinacija

Ipak, zbog inflacije Hrvatska više nije jeftina destinacija. Uvođenje eura približilo je strancima cijene i pokazao im koliko dobivaju za uloženo. Oni iznajmljivači koji nisu radili na kvaliteti, ostali su prazni.

“To se dogodilo najviše onima koji imaju manje zvjezdice. Definitivno oni koji se nisu standardizirali po novom načinu kategorizacije. Jer se u zadnje vrijeme traži četiri i pet zvjezdica”, dodao je Bulić.

I dalje je najviše njemačkih turista, a do sad ih je došlo dva posto manje nego što je to bio slučaj prošle godine. Domaći su u porastu od šest posto, a na trećem mjestu su Slovenci s povećanjem od četiri posto.

Iako su u blagom padu, Nijemci su na putu da ostvare drugu najbolju sezonu u povijesti kažu u HTZ-u.

Ništa nije za uzbunu

“Najbolja je bila lanjska godina. Kad se usporedimo s tom godinom treba uzeti nekoliko stvari u obzir koji su karakterizirali lanjsku godinu na Njemačkom tržištu. To je bio kraj pandemije, kasni booking, problemi u avioprometu, imali su problem dosezati destinacije na koje su tradicionalno išli”, kazao je Romeo Draghicchio, direktor Predstavništva HTZ-a u Njemačkoj.

Promjene u dolascima nisu za uzbunu, a konačan rezultat će se znati kada HNB objavi prihode.

“Ne smijemo i ne trebamo gledati brojke dolazaka i noćenja nego ono što je najbitnije da bude destinacija na razini onoga što može primiti. Ono što je najbitnije da imamo kvalitetnu destinaciju, kvalitetne goste i kvalitetne usluge”, zaključio je Žgomba, prenosi Net.hr.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite na Whatsapp, Viber, MMS 097 64 65 419 ili na mail vijesti@riportal.hr ili putem Facebooka i podijeliti ćemo ju sa tisućama naših čitatelja.
Komentari