DA GLAVA ZABOLI

Splićanke naručile ‘dizajnerske’ torbice na sniženju. Stigao im paket u crnoj vreći, a u njemu…

Foto. Unsplash

Bile su u početku uzbuđene kako su dobro ‘ubole’ torbice taman za svaki dan, a opet dovoljno ‘fine’

Dvije Splićanke naručile su, ono što su mislile da su dizajnerske torbice, a nakon mjesec dana stigla im je ocarinjena pošiljka iz Kine i nešto sasvim drugačije od onoga što su očekivale. Srećom, nisu ih platile koliko i original. Tako su iskeširale umjesto 1200, ukupno 350 kuna. No, s obzirom na to da je riječ o lošim kopijama, 350 kuna previše.

“Prijateljici je stigao e-mail o sniženjima na tom nekom Furla outletu. Kad smo otvorile stranicu izgledala je identično kao Furlina, a čak su na dnu bile i ikonice koje su vodile na društvene mreže tog talijanskog modnog brenda. Brzinski smo preletjele stranicu i našle super modele torbe. Taman za svaki dan, a dovoljno fine. Ja sam odabrala rozu, a prijateljica crnu. Bile smo oduševljene kako smo super ubole”. rekla je Splićanka za Slobodnu Dalmaciju.

Paket im je stigao u crnoj vrećici, nalik onoj za smeće. Tada su shvatile da su prevarene i da su torbice lažne.

“Za početak važno je naglasiti, da bi netko bio potrošač, u smislu Zakona o zaštiti potrošača, mora kao fizička osoba sklopiti ugovor s pravnom osobom – trgovcem. Ako ne postoji taj odnos, odnosno ako nema ugovora ili računa, onda se radi tek o prevarenom građaninu, koji se tada za pomoć može eventualno obratiti policiji ili drugim nadležnim državnim tijelima. Dakle, potrošač se mora potruditi da do takve situacije, u kojoj zapravo ne zna tko točno stoji s druge strane, i ne dođe” objasnio je predsjednik Udruge Splitski potrošač Vlado Biljarski za Slobodnu Dalmaciju.

Biljarski je poručio da na stranici nisu navedeni podaci o pravnoj osobi trgovcu. Nema naziva tvrtke, adrese, registarskog broja, fiksnog broja telefona, niti adrese e-pošte već je ponuđen web-formular. Domena web stranice nije nikakvo jamstvo lokacije trgovine niti sigurnosti. Dodao je i da kod svake kupnje potrošač gotovo uvijek u pravilu ima rok od 14 dana da jednostrano raskine takav ugovor, vrati robu i dobije povrat. No, takvo što vrijedi ako je potrošač trgovao s pravnom osobom na području Europskog gospodarskog prostora.

“Kada dođe do sporne situacije koju potrošač ne može razriješiti putem procedure pisanog prigovora s trgovcem (pravnom osobom), tada se potrošač u pravilu ima mogućnost obratiti Tržišnoj inspekciji pri Državnom inspektoratu i oni su nadležni ako je trgovac sa sjedištem na teritoriju RH. Ako trgovac ima sjedište izvan RH, a na području EU-a (EEA), tada je nadležnost na Europskom potrošačkom centru. Izvan tih granica, potrošač praktički nema gotovo nikakvu zakonsku i institucionalnu zaštitu” pojasnio je Biljarski.

U slučaju da je roba nije isporučena kupcu ili je više naplaćena moguća je i procedura opoziva plaćanja, prenose RTL Vijesti.

Iz naše mreže
Preporučeno
Video dana
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite na Whatsapp, Viber, MMS 097 64 65 419 ili na mail vijesti@riportal.hr ili putem Facebooka i podijeliti ćemo ju sa tisućama naših čitatelja.
Komentari