STOP PLAĆANJU MOSTARINE! Potpišite – približavamo se brojci od 2000 potpisa za besplatan prolaz Krčkim mostom!

Peticija web portala Riječanin koju smo pokrenuli početkom tjedna na poticaj naših čitatelja ide dalje – približavamo se brojci od 2.000 potpisa. Što je više potpisnika na peticiji imat ćemo svi veće šanse da peticija postigne očekivani cilj!

Nakon što su Imoćani dobili besplatan prolaz kroz tunel Sveti Ilija smatramo da treba doći do potpune obustave plaćanja mostarine na Krčkom mostu.

                                       [emailpetition id=”1″]

 

Potpišite peticiju i pošaljite čim većem broju svojih prijatelja kako bi naša zajednička akcija bila što uspješnija!

Mostarina se naplaćuje već 38 godina, odnosno od prvog dana nakon izgradnje mosta. Troškovi gradnje odavno su isplaćeni, a prometna cestovna alternativa za most ne postoji.

„Ako može za tunel Sv. Ilija, sigurno može i za Krčki most, i tu ništa nije sporno. Tim više što bi bilo doista nepravedno ukoliko se jednog dana dogodi da nema naplate na novoizgrađenom Pelješkom mostu, a još uvijek ima na Krku.“, donosi danas Novi list.

I iz PGŽ-a krenuli su zahtjevi da se ukine mostarina na Krčkom mostu uz argument kako su troškovi izgradnje mosta odavno isplaćeni.

Na upit redakcije Novog lista o tome postoji li mogućnost da se ukine naplata Krčkog mosta, iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture stigao je sljedeći odgovor:

Razmotrit ćemo sve mogućnosti rješavanja ovog pitanja i zahtjeva lokalne zajednice, a uzimajući u obzir njihove potrebe i uvažavajući specifičnosti pojedinih krajeva Hrvatske.

No, stanovnici tog dijela Primorsko-goranske županije trenutno imaju pravo, odnosno, oslobođeni su plaćanja mostarine na Krčkom mostu i to temeljem Zakona o otocima. Most je besplatan za osobe koje imaju prebivalište, odnosno sjedište na otoku Krku ili na otoku koji je s tim otokom povezan brodom i trajektom (primjerice i stanovnici Cresa, Raba, Lošinja, Suska), a uvjeti i način ostvarivanja prava na oslobođenje od plaćanja mostarine regulirani su Pravilnikom o ostvarivanju prava na oslobođenje od plaćanja mostarine. Prihod od naplate mostarine uključuje i korisnike koji ne plaćaju mostarinu temeljem Zakona o otocima, a za koje, sukladno Zakonu o cestama, tvrtka Autocesta Rijeka – Zagreb ostvaruje refundaciju mostarine za koju je u 2017. godini, iz Proračuna RH, uplaćeno nešto više od 26 milijuna kuna“, navodi se u odgovoru Ministarstva.

Ono što se neslužbeno može doznati u Ministarstvu i ARZ-u govori kako je sasvim nerealno očekivati da bi bilo koji prijedlog, izuzev eventualno Krčkog mosta, u ovom trenutku bio prihvatljiv, piše Novi list. Tunel Učka je dio istarskog ipsilona koji je pod koncesijom i BINA Istra priprema realizaciju projekta izgradnje nedostajućeg punog profila na potezu od čvora Matulji prema Pazinu te nema izgleda da se naplata tunela ukine, jer bi za to država vjerojatno morala krenuti u pregovore oko izmjene koncesijskog ugovora, te pristati na dodatnu naknadu koncesionaru na godišnjoj razini.

Isto vrijedi i za autocestu Rupa – Rijeka, kao i za dionice autoceste od Rijeke prema Gorskom kotaru, koje su dio koncesije Autoceste Rijeka – Zagreb i ti se zahtjevi u Ministarstvu prometa i ARZ-u smatraju megalomanskim i neutemeljenim iz više razloga. Prije svega riječ je o dionicama autocesta izgrađenim u punom profilu, pa se po svim kriterijima moraju i naplaćivati kao i u ostatku Hrvatske. Također je riječ o dionicama koje se nalaze na važnim pravcima za tranzitni i turistički promet, pa bi i manjak prihoda od cestarine bio izuzetno velik, pogotovo u sezoni.

Krčki most je dio koncesijskog područja ARZ-a i godišnje prihoduje oko 50 milijuna kuna, što je višestruko više od troškova održavanja mosta, ali je isto tako bitno napomenuti kako će troškovi održavanja u budućnosti biti sve veći. No, niti to nije najvažniji argument protivljenja prijedlogu o ukidanju mostarine. Svaka analiza koja se spominje u Ministarstvu prometa podrazumijeva kako pitanje ukidanja naplate Krčkog mosta mora biti sagledano u okvirima restrukturiranja cijelog cestarskog sektora i refinanciranja dugova za kredite ARZ-a i HAC-a, koji iznose više od 4 milijarde eura.

Ukidanje naplate stoga bi bilo neophodno dogovoriti sa Svjetskom bankom i ostalim financijskim institucijama ili bi Hrvatska jednostavno morala pristati na nadoknadu smanjenih prihoda od mostarine iz državnog proračuna, piše Novi list.

Resorni ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković komentirajući zahtjev da se ukine mostarina na Krčkom mostu rekao je kako se nakon oslobađanja od plaćanja tunelarine kroz tunel Sveti Ilija razmatra i inicijativa za oslobađanje od plaćanja mostarine za Krčki most.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite na Whatsapp, Viber, MMS 097 64 65 419 ili na mail vijesti@riportal.hr ili putem Facebooka i podijeliti ćemo ju sa tisućama naših čitatelja.
Komentari