TREBA POVEĆATI SIGURNOST

Stručnjak uočio mane? ‘Regulacija prometa na Pelješkom mostu je loša i može biti ‘pogibeljna’

Photo: Igor Kralj/PIXSELL

Predlaže se da se promet na Pelješkom mostu pusti na obje trake u svakom smjeru

Promet Pelješkim mostom treba pustiti na obje trake u svakom smjeru, brzinu treba ograničiti na 60 km/h te se brzina i razmak među vozilima moraju nadzirati radarskim kamera. Isto tako potrebno je obavijestiti o nadzoru brzine i razmaka postaviti na počecima mosta te između radarskih kamera, tvrdi prometni stručnjak Željko Marušić za autoportal.

Rješenje da na brzoj prometnici postoje samo dvije trake u jednom smjeru bez zaustavne je loše. Stoga se traži najmanje loše rješenje.

Zbog toga se u tunelima te na mostovima i vijaduktima na autocestama promet pušta objema trakama, uz smanjenu brzinu te nadzor brzine i razmaka među vozilima. Tako je i na hrvatskim autocestama, ali problem je u tome što nadzirana brzina nije u sustavu sigurnosti (izmjere nisu temelj za kažnjavanje, niti mogu biti dokaz na sudu), a premali razmak se praktički ne kažnjava.

“Prometna regulacija na Pelješkom mostu jedina je, ali ozbiljna manjkavost najboljeg i najvažnijeg prometnog rješenja u hrvatskoj povijesti, iz sljedećih razloga:

Ograničenje brzine od 90 km/h, uobičajeno u suvremenim prometnim sustavima za ovakvo je prometno rješenje, u hrvatskim uvjetima, nesigurno, potencijalno vrlo opasno.

Naime, temeljem neshvatljive manjkavosti članka 54. Zakona o sigurnosti prometa na cestama, izvan naselja se ne kažnjava prekoračenje brzine do 10 km/h. Na to se “nadograđuje” također neshvatljiva tolerancija mjerenja od 10 posto (odozgo na dolje), pa će se Pelješkim mostom nekažnjeno moći voziti realnom brzinom od 111 km/h, kad brzinomjeri automobila (zbog sigurnosnog dodatka) pokazuju nešto manje od 120 km/h! To je na mostu previše, potencijalno pogibeljno, pogotovo što se na hrvatskim prometnicama sustavno ne nadzire razmak među vozilima (iznos prijeđenog puta u dvije sekunde pri konkretnoj brzini).

Rizik vožnje nekažnjivom realnom brzinom od 111 km/h na Pelješkom mostu povećat će očekivana zaustavljena vozila na zaustavnoj traci, zbog tehničkih problema, a neki će to raditi iz ekshibicionizma, odnosno razgledanja i snimanja.

Veća brzina, uz 50-postotno smanjenje prometnog presjeka, u uvjetima najvećeg opterećenja (kad je i najvažnije) bitno će smanjiti protočnost. To se lako dokazuje u teoriji prometnih tokova. Naime, ako se presjek prometnice smanji za 50 posto, protočnost pada za 60 do 70 posto, u velikim gužvama i više, a veća dopuštena brzina tada ne utječe na protočnost”, tvrdi Marušić.

Stoga se predlaže da se promet na Pelješkom mostu pusti na obje trake u svakom smjeru. Da se brzina ograniči na 60 km/h uz zabranu pretjecanja za vozila mase veće od 7,5 tona. Brzinu i razmak među vozilima treba nadzirati radarskim kamerama na drugom, četvrtom i šestom stupu (iz smjera Komarne) te obavijesti o nadzoru brzine i razmaka treba postaviti na počecima mosta te između radarskih kamera.

Tako bi se povećala sigurnost prometa na Pelješkom mostu, prenose RTL Vijesti..

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite na Whatsapp, Viber, MMS 097 64 65 419 ili na mail vijesti@riportal.hr ili putem Facebooka i podijeliti ćemo ju sa tisućama naših čitatelja.
Komentari