
BYD je osnovan 1994. godine kao proizvođač punjivih baterija i jedini je proizvođač vozila nove energije koji je razvio vlastite pogonske sustave, baterije, poluvodiče za automobile te motore i sustave za upravljanje motorima.
Na hrvatsko je tržište službeno stigao BYD, najveći kineski proizvođač automobila koji je u velikoj globalnoj ekspanziji s naglaskom na Europu, u kojoj će do kraja godine ući na tržišta još 11 država EU. U Hrvatsku je stigao putem zastupništva BYD Hrvatska, podružnice BYD Europe, koja je, pak, prva podružnica BYD grupe izvan Kine.
Kako je Warren Buffett prije 17 godina znao da treba uložiti u BYD, tada relativno nepoznatu kinesku tvrtku
Vodeći svjetski proizvođač vozila nove energije (NEV) koji pripada samom vrhu tehnoloških rješenja za elektrificirana vozila izgradio je snažnu globalnu prisutnost i posluje u više od 80 zemalja na šest kontinenata. Prošle je godine BYD zabilježio prihode od gotovo 100 milijardi eura (više od Tesla Motorsa), a za 2025. godinu je postavljen ambiciozni plan prodaje 5,5 milijuna vozila globalno.
BYD je postao glavni konkurent na globalnom tržištu Tesli, koju je lani prestigao po prihodima, a ove godine i prema prodaji potpuno električnih vozila (EV). U ukupnom zbroju EV-a i hibrida je BYD daleko ispred Tesle, štoviše, lani je BYD prodao ukupno 4,3 milijuna vozila uz rast prodaje od 41,3 posto.
– U BYD-u, naša misija je učiniti održive tehnologije dostupnima što većem broju kupaca. Svako novo tržište u Europi stoga nam je iznimno važno, a uspostavljanje prisutnosti na hrvatskom tržištu predstavlja još jednu prekretnicu u našem širenju. Razvoj tržišta električnih vozila, kao i plug-in hibrida, u Hrvatskoj pokazuje pozitivan trend i ponosni smo što možemo ponuditi vrhunsku tehnologiju i inovativna rješenja kroz našu naprednu liniju vozila”, izjavila je Stella Li, izvršna potpredsjednica BYD kompanije.
– U Hrvatsku smo stigli kao podružnica BYD Europe koja ima sjedište u Nizozemskoj. Zasad imamo dva distributera u Hrvatskoj, Harmony je već otvorio salon u Savskoj, a Auto Hrvatska će uskoro u Radničkoj u Zagrebu. Potom očekujemo otvaranje salona i servisnih centara u drugim većim hrvatskim gradovima. Zasad nudimo četiri modela, no vrlo brzo će ponuda biti puno veća. Vrlo skoro će BYD u Europi predstaviti i svoj najpovoljniji model Dolphin koji dolazi i u Hrvatsku te će imati vrlo konkurentnu cijenu. BYD se ubrzano širi u Europi, ove godine uz Hrvatsku otvorit će predstavništvo u još 11 europskih država, a velika tvornica BYD-a u susjednoj Mađarskoj s radom će početi do kraja godine – rekao nam je David Kušanić, menađer BYD-a za Hrvatsku i Sloveniju.
U Hrvatskoj će BYD automobile zasad prodavati dva distributera – Auto Hrvatska i Harmony New Energy Auto Service Zagreb, a osim dva salona u Zagrebu – u Savskoj i Radničkoj cesti – planiraju se otvoriti prodajno-servisni centri u najvećim hrvatskim gradovima. Interes je već značajan, a neslužbeno doznajemo da je već prodano više od 50 vozila.
– U Hrvatsku smo stigli kao podružnica BYD Europe koja ima sjedište u Nizozemskoj. Zasad imamo dva distributera u Hrvatskoj, Harmony je već otvorio salon u Savskoj, a Auto Hrvatska će uskoro u Radničkoj u Zagrebu. Potom očekujemo otvaranje salona i servisnih centara u drugim većim hrvatskim gradovima. Zasad nudimo četiri modela, no vrlo brzo će ponuda biti puno veća. Vrlo skoro će BYD u Europi predstaviti i svoj najpovoljniji model Dolphin koji dolazi i u Hrvatsku te će imati vrlo konkurentnu cijenu. BYD se ubrzano širi u Europi, ove godine uz Hrvatsku otvorit će predstavništvo u još 11 europskih država, a velika tvornica BYD-a u susjednoj Mađarskoj s radom će početi do kraja godine – rekao nam je David Kušanić, menađer BYD-a za Hrvatsku i Sloveniju.
– U BYD-u, naša misija je učiniti održive tehnologije dostupnima što većem broju kupaca. Svako novo tržište u Europi stoga nam je iznimno važno, a uspostavljanje prisutnosti na hrvatskom tržištu predstavlja još jednu prekretnicu u našem širenju. Razvoj tržišta električnih vozila, kao i plug-in hibrida, u Hrvatskoj pokazuje pozitivan trend i ponosni smo što možemo ponuditi vrhunsku tehnologiju i inovativna rješenja kroz našu naprednu liniju vozila”, izjavila je Stella Li, izvršna potpredsjednica BYD kompanije.
U ponudi su zasad četiri modela, tri potpuno električna i jedan plug-in hibrid. Potpuno električna sportska limuzina Seal koristi napredne tehnologije razvijene u BYD-u: e-Platformu 3.0, Cell-to-Body tehnologiju i 8-u-1 pogonski sustav. Dolazi uz bateriju kapaciteta 82,5 kWh i domet od 570 km te od 0 do 100 km/h stiže za 3,8 s. Početna cijena jest 47.999 eura. Seal U je SUV verzija Seala, koja dolazi uz bateriju kapaciteta 87 kWh i 500 km dometa, a početna cijena jest 45.500 eura. U ponudi je još jedan veći električni SUV Sealion 7 uz bateriju kapaciteta 81,3 kWh i cijenom od 49.990 eura. Najpovoljniji model je zasad plug-in hibrid Seal U DM-i sa Super DM (Dual Mode) tehnologijom koja nudi mnoštvo prednosti poput energetske učinkovitosti, niske potrošnje goriva, visokih performansi vožnje i udobnosti. Cijena je od 39.500 eura.
No, to je tek početak, jer BYD najavljuje da će u Europi nuditi 13 modela u idućih 18 mjeseci, a jedan od prvih noviteta jest i Dolphin Surf, gradski električni model koji bi prema neslužbenim najavama trebao stajati manje od 24.000 eura, piše Poslovni dnevnik.







