Prije otprilike godinu dana peticiju za ukidanje mostarine na Krčkom mostu pokrenuo je i vaš portal Riječanin (OVDJE)
Više u VIDEOPRILOGU IZNAD!
Nakon ukidanja naplate tunela Sveti Ilija, pobunili su se stanovnici Kvarnera. Krčki most jedini je koji se naplaćuje, a jedini je i način za doći do Krka.
Zbog niza nelogičnosti, kvarnerski političari složni su u tome da se mostarina mora ukinuti, a zbog toga je Unija Kvarnera Ustavnom sudu podnijela i tužbu.
Svakodnevni prijelaz preko Krčkog mosta zbog egzistencijalnih razloga, naime, košta oko 1050 kuna mjesečno.
Krčki most je u cijelosti isplaćen još 1990. godine. Jedini je u Hrvatskoj koji se i dalje naplaćuje. Zbog toga PGS-ova ideja da se podnese Ustavna tužba, što je na koncu učinila Unija Kvarnera.
“Za sve građane u Republici Hrvatskoj, ali isto tako za goste koji posjećuju Kvarner da se taj harač ukine”, rekao je Marko Boras Mandić iz Unije Kvarnera.
Iz Ministarstva prometa kažu da se vode razgovori s međunarodnim kreditorima. Dodaju da bi ta odluka utjecala na proces restrukturiranja koji se trenutačno provodi za 5,5 milijardi eura težak dug u cestovnom sektoru.
Navode kako je most za otočane besplatan te zbog toga država godišnje Autocesti Rijeka-Zagreb vraća 26 milijuna kuna.
“Složit ćemo se da to nije sastavni dio Autoceste Rijeka-Zagreb, a onda isto tako pravilnik koji definira naplatu cestarine, odnosno, mostarine ne može se primijeniti na isti. Da apsurd bude veći, za kilometar i pol mostarine plaćamo 35 kuna, dok od Rijeke do Zagreba jedan kilometar plaćamo 50 lipa”, objasnio je Boras Mandić.
Upravo taj dio stoji i u tužbi Ustavnom sudu.
“Mi svako ljeto svakodnevno idemo na krčke plaže, tako da evo, nadam se sve najbolje”, rekla je Maria Luisa iz Rijeke.
Ja sam još radio na tom mostu. Mislim da bi to bilo dobro, pogotovo za domaće ljude”, rekao je Senad iz Rijeke.
Oni vjeruju da će ministar i za njih imati razumijevanja. Između ostalog, kažu, i zbog činjenice da dolazi iz ovog kraja.
Ida Balen