DELTA NA ČEKANJU

Kolumna | Neven Šantić: Kada ste zadnji put došli do Veslačkog kluba Jadran i ušća Rječine?

Jedan od prijedloga uređenja Delte i Porto Baroša

Ugledni novinar, kolumnist, novinski urednik i književnik Neven Šantić u seriji tekstova za Riportal osvrtat će se i obrađivati teme iz društvenog i političkog života Rijeke, Primorsko-goranske županije i Hrvatske

U ovom komentaru za Riportal Šantić se dotiče dobrodošlog !”povratka” Rijeke moru i pomorskoj baštini te ističe što bi još trebalo napraviti u tome smjeru.

Nakon Fiumanke evo nam i Boat showa i Fiumare!

Rijeka je doista morski i pomorski živnula. Nema više Jugolinije/Croatia line, mnoge druge tvrtke vezane za pomorsku djelatnost su otišle u povijest, riječki pomorci plove na stranim kompanijama, ali u posljednjih nekoliko desetljeća Rijeka ipak, polako ali sigurno, ponovno cijeni more. I omogućuje građanima da mu se približe kako i dolikuje gradu smještenom uz more.

Molo longo, gotovo dva kilometra dug lukobran, postao je izmještanjem dijela operativne obale gradska hit-šetnica. Bio je to veliki iskorak približavanja građana Rijeke moru nakon gotovo 150 godina žrtvovanja pristupa moru zbog operativnih potreba riječke luke i razvoja grada. Uskoro će, čujemo, i obnovljeni Galeb tamo biti privezan kao nova pomorska atrakcija, a ne treba zaboraviti ni projekt marine za mega jahte u luci Baroš. I to će pridonijeti novom sjaju pomorske Rijeke.

No, na svemu ovome ne treba stati. Rijeka ima još (po)morskih potencijala.

Jedan je, nazovimo ga mini, luka Torpedo uključujući i obnavljanje prilično oronule lansirne rampe. To bi mogao biti jedan “butik” izlaz na more, gdje bi građani mogli prošetati, popiti piće i pritom, recimo, gledati zalazak sunca.

Onaj drugi potencijal znatno je veći ali i intrigantniji zalogaj – Delta.

O tome se godinama snivalo i planiralo, pričalo u krugovima arhitekata, urbanista, političara i svih zainteresiranih, a nikako da dođe na red. Svakako, bio bi to zahtjevan i dugotrajan projekt, ali ako se ne počne (barem planirati) već sada neće nikada biti gotov.

Ogroman je to prostor koji sve manje služi za lučke i skladišne potreba a vapi za uređenjem i, kako bi birokrati rekli, stavljanjem u funkciju grada i građana.

Iskreno, pitam čitatelje, kada ste zadnji put došli do Veslačkog kluba Jadran i ušća Rječine? Koliko je uopće Riječana ikada bilo na ušću rijeke koja presjeca odnosno spaja grad i po kojoj je, uostalom, grad dobio ime? Osjetili, očima i ušima, onaj dodir rijeke i mora, one šumove preostalih stabala uz tok Rječine i mirnoću cijelog prizora.

Umjesto da se do tog prizora probijamo preko tračnica i napuštenih skladišta, razrušenih zgrada i podivljalog šiblja, valjalo bi regulacijom prostora Delte, od spomenika ujedinjenom gradu do ušća Rječine, taj cjelokupni prostor osmisliti (uz ostale gradske potreba) kao elitnu gradsku zonu rekreacije građana i istinskog prožimanja grada s rijekom i morem kojima pripada. I time odati počast i vodi i moru.

Kao što su to, primjerice, napravili Hamburg i Rotterdam kada su micali operativnu obalu iz centra grada.
Indeficienter…

Iz naše mreže
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite na Whatsapp, Viber, MMS 097 64 65 419 ili na mail vijesti@riportal.hr ili putem Facebooka i podijeliti ćemo ju sa tisućama naših čitatelja.
Komentari