INFOGRAFIKA

Ovo je projekcija izgradnje drugog mosta za otok Krk. Ovako bi trebao izgledati

Radi se o pripremi za gradnju mosta koji će biti i cestovni i željeznički

Prema projektu, novi most sezat će do novog lučkog terminala u Omišlju koji se također tek treba graditi.

Most bi bio dugačak oko 850 metara.

No prometnu cjelinu projekta ne čini samo most već i vijadukt duljine oko 900 metara i tunel duljine oko 740 metara.

Procjena vrijednosti usluga projektiranja je 600 tisuća eura.

Photo: Stjepan Banovic/PIXSELL

Predviđeno je da u najboljem slučaju bude završen do 2030. godine. (Izvor: Pixsell)

Most će biti dvoetažni

Podsjetimo, Hrvatske autoceste raspisale su s jučerašnjim danom otvoreni natječaj za izradu studijske i prometne dokumentacije do lokacijske dozvole za novi most Krk sa spojnim cestama.

“Nakon što smo obnovili postojeći most Krk prije dvije godine, u strateškom planu razvoja prometa planirana je i gradnja ovog drugog, novog mosta, uključujući i željeznički most. Već sad postoji potreba za tim, a kad bude dovršen kontejnerski terminal u Omišlju, ta će potreba biti još i veća, i stari most ne bi bio za sve to dovoljan. Zato je ovaj natječaj korak k izgradnji novog mosta. Definitivno se sad ide u to”, kaže ministar prometa i potpredsjednik vlade Oleg Butković za Novi list.

Predsjednik uprave HAC-a Boris Huzijan objašnjava da će se u ovoj fazi pripreme dokumentacije utvrditi vrsta konstrukcije novog mosta, dok voditelj projektiranja HAC-a Gregor Mihelčić objašnjava kako će most biti dvoetažni – gornji sloj činit će cesta, dok će željeznička pruga biti na donjem katu mosta.

To je takozvana sanduk konstrukcija, što znači da most, s obzirom na dvojnu željezničko-cestovnu funkciju ne bi nužno bio mnogo širi od postojećeg nego bi svakako bio viši, odnosno na dva kata. Postojeći most Krk ostat će u funkciji i nakon gradnje novog, no tada će biti znatno rasterećeniji.

“Realno je da će za sve biti potrebno najmanje pet godina, uključujući i gradnju, jer se i za samu studiju utjecaja na okoliš u prosjeku kod ovako velikih zahvata čeka i do dvije godine, a za kompletnu studiju prihvatljivosti projekta oko tri godine. Tada tek slijede natječaji za izvođenje, pa građevinski radovi”, kazao je voditelj projektiranja HAC- za NL.

“Prostorni plan Županije predvidio je našu budućnost već pred 20 godina. Tada smo ucrtali sve trase – od naših cesta, autocesta, željeznica pa tako i Krčkog mosta. Ja vjerujem da će doći vrijeme kada ćete sjesti u Beču na vlak i izaći na Krku iz vlaka”, rekao je tim povodom župan Primorsko-goranske županije Zlatko Komadina.

Dodao je kako je PGŽ uvijek bila pokretač razvoja Hrvatske. “Naša županija i Hrvatska vrata su Europe, posebice prema ovom dijelu Južne Europe i to za turizam, prijevoz tereta te brojne druge razvojne elemente i čime se zapravo opet pokazuje da smo uvijek bili motor razvoja Hrvatske i da ćemo to biti i dalje”, naglasio je Komadina.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite na Whatsapp, Viber, MMS 097 64 65 419 ili na mail vijesti@riportal.hr ili putem Facebooka i podijeliti ćemo ju sa tisućama naših čitatelja.
Komentari