TEMA DANA: PAKAO U GRADSKIM AUTOBUSIMA Treba li putnik doživjeti infarkt da Autotrolej popravi klime u vozilima?

Dolaskom ljetnih vrućina već niz godina ponavlja se jedan te isti problem u autobusima gradskog prijevoznika Autotroleja – kvar, ili neadekvatno funkcioniranje, ili neznalačko rukovanje vozača klima uređajima u većini autobusa na gradskim linijama. Problem je to na koji je većina Riječana već oguglala „kuhajući“ se bez riječi u gradskim autobusima poput sardina u ulju, zaboravljajući pritom da ovog problema zapravo ne bi ni smjelo biti jer se upravo novcem građana, što od poreznih davanja što od kupljenih autobusnih karata, rečeno Komunalno društvo Autotrolej i namiruje, odnosno dužno je osigurati određeni, propisani standard putovanja svojim autobusima svim Riječanima i njihovim gostima.

bus kuhaona
Vožnja u ovakvom autobusu, a bez klime, ravna je mučenju

Odgovorni u Autotroleju niz godina, pa i desetljećima, znaju kakvi su uvjeti putovanja autobusima ljeti, i uporno se godinama nabavljaju gradski i prigradski autobusi s golemim staklenim prozorima-plohama, s minijaturnim prozorčićima kroz koje dopire tek poneki dašak svježeg zraka. To možda ne bi bio toliko veliki problem da barem u novim, modernim autobusima rashladni uređaji rade pravilno, no to ove godine – kako nam javljaju naši mnogobrojni čitatelji – nije slučaj, odnosno klima-uređaji u autobusima su ili pokvareni, ili vozači Autotrolejevih autobusa nisu obučeni za pravilno rukovanje istima. Ili ih jednostavno nije briga za putnike, što je još i najgora varijanta!

Tako nam jedan čitatelj piše:

„Što je s klima uređajima u busu?! Je li neka štednja zbog krize? Jer sve je više neispravnih klima, a u busu za krepat. Čemu su nabavljali klimu ako je ne misle koristiti? Iako u nekim autobusima rade, sve više autobusa ima neispravnu klimu. Uređaj radi, zrak puše, ali je skroz topao. Dakle, nema hlađenja. Danas isto slušam vozača u plavom (plinskom) busu, crkavamo od vrućine, prozori se ne daju otvoriti, a on priča s kolegom, obojica skuhani, i kaže klima radi (puše) ali ne hladi. Takve stvari sam primijetio i u ovim “moderniziranim” (naknadno klimatiziranim) busevima, i u novijim zglobnim busevima… Ili uopće ne puše, ili puše ali ne hladi. Neki dan i na prigradskom, ima klimu, ali puše jednako toplo kao i vanjski zrak. Dakle, nije to 1-2 autobusa, nego svako toliko na raznim linijama naletim na bus kojem klima radi, ali ne hladi.

Druga stvar, putnici u jutro otvore prozore, a kasnije kad tijekom dana vozač upali klimu, nitko ih ne zatvara. No skužio sam s vremenom da ih niti vozač na okretištu ne zatvori. Pitam se tko to onda plaća? Pa i tako na okretištu digne stražnjicu i prošeće malo… Je li mu problem, ako su već putnici neodgovorni, zatvoriti prozore ako klima dobro radi? Ili reći putnicima da zatvore?“, jada se posve opravdano naš čitatelj.

Tek djelomice krivica možda ide i na dio putnika koji se ne pridržavaju uputa da ako klima u autobusu radi – prozori se ne otvaraju. I obrnuto. No i sami smo svjedoci da vozače uglavnom za stanje u autobusima koje voze uopće nije briga. Gledaju uglavnom samo pred sebe, a da ih pitamo zašto je tome tako, uvjereni smo da bi većina njih, nažalost, odgovorila – plaćen sam da vozim autobus, za drugo me nije briga. Ako nismo u pravu, ispričavamo se unaprijed pogođenima ovakvom konstatacijom!

Zanimljivo je da su ovaj problem korisnika usluga gradskog prijevoza, dakle ogromnog broja Riječana, prepoznali i – riječki taksisti! Naime, primijetit ćete da ovih dana na onim autobusnim stajalištima na kojima je to moguće, usred dana po najvećim vrućinama dežura obavezno jedan, ili čak i dva taksi vozila, „vrebajući“ na one putnike Autotroleja koji jednostavno ne mogu izdržati velike vrućine u gradskim busevima pa ili izlaze iz autobusa i biraju taksi, ili jednostavno niti ne ulaze u nepopularne stare harmonike poznate po svojim ogromnim staklenim plohama i minijaturnim prozorčićima koje se po ljetnim vrućinama pretvaraju u „staklenike na kotačima“ izazivajući mučninu u putnika.

Nažalost, samo je pitanje vremena kada će nekom putniku ozbiljno pozliti u vožnji na ovaj način koja nije ništa drugo do – mučenje.

Komunalnom društvu Autotrolej uputili smo mailom nekoliko pitanja s ovom tematikom, jer se na njihov telefonski broj službe za odnose s javnošću nitko ne javlja. Sa zanimanjem čekamo odgovor na ova pitanja iznurenih i iznerviranih putnika!

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite na Whatsapp, Viber, MMS 097 64 65 419 ili na mail vijesti@riportal.hr ili putem Facebooka i podijeliti ćemo ju sa tisućama naših čitatelja.
Komentari