ŠTO SE DOGAĐA S AUTOTROLEJEM? Gradonačelnik odgovorio na pitanje hoće li se povećati cijena voznih karata

Photo: Goran Kovacic/PIXSELL

Na Aktualnom satu 12. sjednice Gradskoga vijeća Grada Rijeke jedna od glavnih tema bilo je gradsko komunalno društvo, javni prijevoznik koji se u posljednje vrijeme suočava s nizom problema u poslovanju

Pored smanjenja broja polazaka na nekim linijama kronično nedostaje i vozača i mehaničara a kao posljedica toga bilježe se i učestali kvarovi na autobusima. Pored toga, nepovoljna kretanja na tržištu goriva također su nešto što kvari raspoloženje svima koji kroje poslovne bilance tvrtke, pogotov u trenucima dok vlada trend snažnog psokupljenja dizelskog goriva.

O svemu tome gradski vijećnici danas su na Aktualnom satu pitali riječkog gradonačelnika Vojka Obersnela pa pogledajmo kako je tekla ta rasprava.

Ukidanje polazaka na najprometnijim linijama

Josip Ostrogović (HDZ) naveo je s govornice kako je KD Autotrolej prošlog tjedna ukinuo 37 dnevnih gradskih polazaka na najprometnijim gradskim linijama, “čime se ruši standard kvalitete života u Rijeci. Dok je uprava Autotroleja u više navrata isticala kako ne razmišlja o promjenama cijena karata, nikada nije spominjala smanjenje kvalitete komunalne usluge kao što je ukidanjem polazaka učinila”, naveo je.

Ostrogović je pitao gradonačelnika da protumači nastalu situaciju, tvrdeći da je u tijeku predizborne kampanji za lokalne izbore predstavljao nove Autotrolejeve autobuse, a sad ih iznevjerio.

Foto: Ilustracija

Gradonačelnik je kazao da ne zna kako su građani prevareni time što su na Korzu mogli vidjeti nove autobuse, te da će uskoro moći vidjeti i nove autobuse, budući da je pokrenut postupak nabave više od pedeset novih vozila.

Obersnel je ustvrdio da se KD Autotrolej suočava s mnogim problemima, vezanih uz troškove i povećanja cijena goriva, posebno cijena dizela kao posljedica nadolazećih poreznih reformi i trošarina na gorivo. Gradonačelnik je kazao kako je samo zbog povećanih cijena goriva Autotrolej imao 3 milijuna kuna većih troškova u odnosu na prošlu godinu.

Također, Autotrolej se suočava s odlaskom velikog broja vozača i mehaničara, pa se to odražava i na broj polazaka autobusa, pri čemu je gradonačelnik odbijao govore o padu standarda, kazavši kako je navedenih 37 polazaka vrlo malen postotak u odnosu na ukupnih 2500 polazaka dnevno te kako se povećanje cijene karte neće dogoditi.

Photo: Goran Kovacic/PIXSELL

Vijećnik Ostrogović je potom kazao kako gradonačelnik nije naveo sufinanciranje države u nabavci novih autobusa, te da nije odgovorio na vijećničko pitanje.

Ostrogović je naveo kako njegova stranka dugo vremena govori o nesavjesnom poslovanju ovog komunalnog društva, vidljivo u lošem odnosu kratkotrajne imovine i kratkoročnih obveza Autotroleja. Također, vijećnik je naveo i loš stupanj zaduženosti, tj. odnosa duga i imovine, što prema njegovim riječima dovodi do većeg financijskog rizika i ukidanja polazaka.

Cijena voznih karata će ipak porasti?

Petra Mandić (MOST) navela je kako je gradonačelnik istaknuo da je do ukidanja polazaka na gradskim linijama Autotroleja došlo da se ne bi morale povećati cijene karata, te je nakon iščitavanja godišnjeg izvješća Autotroleja za 2017. godinu zaključila da se za stavku „gorivo i maziva“ potrošilo oko 28 milijuna kuna.

Vijećnica je kazala kako je spomenutih 3 milijuna kuna više koje će Autotrolej morati potrošiti za gorivo u tekućoj godini povećanje od gotovo 10%, te upitala znači li to da će se ubuduće cijena karata ipak porasti ili će se ukinuti dodatnih dvjesto polazaka od ukupnih dvije i pol tisuće dnevno, što bi utjecalo na standard usluge i sigurnost putnika.

Photo: Goran Kovacic/PIXSELL

Gradonačelnik je kazao kako je ukidanje polazaka privremena mjera te rezultat povećanih rashoda za gorivo i problema nedostatnog broja vozača. Obersnel je iskazao vjerovanje u stabilizaciju situacije i ponovio kako se u ovom trenutku ne razmišlja o povećanju cijena karata niti ukidanjima polazaka, već se radi na vraćanju ukinutih polazaka.

Vijećnica Mandić istaknula je kako problem vozača dovodi do pitanja održivosti poslovanja, zbog čega vjeruje da bi bila potrebna tematska sjednica Vijeća o poslovanju Autotroleja i mjerama koje se razmatraju.

Duško Milovanović (SDP) pitao je gradonačelnika da još jednom pojasni problematiku oko ukidanja polazaka na gradskim linijama Autotroleja te nabavku novih autobusa na stlačeni prirodni plin, klimatizaciju postojećih autobusa, integrirani javni prijevoz s HŽPP-om, uz traženje pisanog odgovora.

Nabava novih autobusa bit će sufinancirana europskim novcima

Gradonačelnik je ponovio kako je smanjenje broja polazaka posljedica poskupljenja goriva, kao i nedostatak vozača i mehaničara, zbog čega je trajno otvoren natječaj za vozače u Autotroleju te kako se razmatraju rješenja koji bi vratili ukinute polaske.

Što se tiče nabavki novih autobusa, svi dosadašnji postupci vršeni su samostalno, sredstvima Autotroleja ili pomoći Grada, a gradonačelnik je kazao kako najnovija nabava neće biti sufinancirana državnim, već europskim novcima putem programa unaprjeđenja javnog prometa.

Obersnel je dodao kako procedura dobivanja europskog novca u Hrvatskoj vezana uz ministarstva kao dokaz centralizacije države, što smanjuje moć Hrvatske da povlači više sredstava.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite na Whatsapp, Viber, MMS 097 64 65 419 ili na mail vijesti@riportal.hr ili putem Facebooka i podijeliti ćemo ju sa tisućama naših čitatelja.
Komentari