TKO BI REKAO!

Video | Eksperimentalni nacionalni ispiti pokazali: Većina ih bolje zbraja nego što piše!

Ispod osnovne razine ili neprolaznu ocjenu dobilo je iz hrvatskog jezika njih 6,6 posto. Istovremeno je najviše učenika, odnosno 6 posto, pokazalo je u matematici naprednu razinu znanja, što bi bio odličan uspjeh

Svo znanje od prvog do četvrtog razreda pokazali su učenici u tri ispita, a očekivanja su velika.

“Više je bilo stresno, nego što je bilo teško, treba se dobro koncentrirati. Očekujem puno iz matematike, od prirode ‘onako’, a hrvatski se nadam da sam sastavak dobro napisala”, rekla nam je Ema Višnjić, učenica 5. razreda Osnovne škole Trnsko u Zagrebu.

Njen kolega Adrian Jurković otkriva što mu je bilo najteže: “Bila je to priroda, životnije, biljke i procesi, a matematika je bila najlakša.
Matematiku volim, dobar sam u njoj.”

Dobri su bili petaši ove zagrebačke škole u sva tri predmeta jer im je prosjek bolji od nacionalnog.

Ravnatelj škole Josip Petrović otkriva kako je sve proteklo: “Oni nemaju iskustva pisanja velikih značajnih ispita pa im je strah možda u prvom planu. Ali, koliko vidimo prema rezultatima, oni su zaista pokazali veliko znanje.”

Ispite je pisalo oko 4000 petaša u 81 školi. Najviše ih je pokazalo srednju razinu znanja.

Ravnatelj Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja (NCVVO) Vinko Filipović kaže: “Neovisno o tome u kojim regijama i u kojim sredinama, djeca imaju približno podjednake mogućnosti i podjednaka postignuća.”

Najviše poteškoća imali su s hrvatskim jezikom i ispod osnovne razine ili neprolaznu ocjenu, napisalo je njih 6,6 posto. Prirodu i društvo 3,8 posto, a matematiku najmanje, odnosno 2,9 posto.

Najviše učenika, odnosno 6 posto, pokazalo je u matematici naprednu razinu znanja, što bi bio odličan uspjeh. U prirodi i društvu njih 5,4 posto, a najmanje u hrvatskom jeziku, odnosno 5,2 posto.

Znanje baš nisu iskazali u pisanju sastavaka.

Natalija Ćurković iz Odjela za istraživanja NCVVO-a otkriva detalj: “Puno učenika ne zna odgovoriti na temu koja je postavljena. Oni svi o nečemu pišu, ali ne pišu o onome što ih se zapravo pitalo. Tu su učenici najviše gubili bodove.”

Iduće nacionalno testiranje na rasporedu je u ožujku. Filipović najavljuje: “Ostajemo i dalje u eksperimentalnoj provedbi kod učenica četvrtih razreda u istoj 81 školi.”

U istom mjesecu pisat će ih i svi osmaši, njih oko 40.000 u više od 900 škola.

Ravnatelj Petrović otkriva i što je najveći problem: ” To je opet organizacija jer kao škola morat ćemo kompletan ožujak posvetiti nacionalnim ispitima i dežurstva učitelja i učionice. Puno je tu posla, ali napravit ćemo to.”

A sve kako bi se bez ocjena, pokazalo kakvo je točno znanje naših učenika, prenosi Danas.hr.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite na Whatsapp, Viber, MMS 097 64 65 419 ili na mail vijesti@riportal.hr ili putem Facebooka i podijeliti ćemo ju sa tisućama naših čitatelja.
Komentari