ISPRAŽNJENI NOVČANICI: Koliko su Hrvati potrošili ovog prosinca?

Foto: Ilustracija

Iza nas je prosinac – mjesec nakon kojeg su novčanici tradicionalno uglavnom prazni zbog povećane blagdanske potrošnje

Potrošnja u 12. mjesecu dvijetisućitih je rasla iz godine u godinu sve do krize 2008., a nakon pada i stagnacije prošlih godina – to se ponovno dogodilo

Serveri državnog informacijskog sustava ovog prosinca, ali i cijele godine rade punom parom.

Svi računi koji se izdaju građanima u državi zbrajaju ovdje, a konačna računica govori da smo iza sebe ostavili godinu povećane potrošnje i jačeg optimizma. Pogotovo u prosincu.

Kada se zbroje svi računi kroz sustav fiskalizacije, u 2015. smo ukupno potrošili 158,3 milijardi kuna, što je za 3,3 milijarde više nego u 2014. Cijele prošle godine maloprodaja i optimizam su rasli. U ovom trgovačkom centru potvrđuju da im se kase napokon pune prilično dobro.

“Mi smo prošli mjesec, ali i prošlu cijelu godinu poslovali iznad očekivanja, i broj posjetitelja i prometi su bili veći od očekivanih. Pa u prosincu smo također imali povećani promet i broj posjetitelja”, rekla je Ivana Turčinov, voditeljica marketinga trgovačkog centra.

Zbog toga se i PDV u državnu blagajnu sljevao odlično. Sa 2,6 milijardi više poreza u državnoj blagajni deficit je značajno amortitiziran. Porezna uprava RTL-u šalje najsjvežije podatke kako je u 2015. fiskalizacija zabilježila više od 2 milijarde i 350 milijuna izdanih računa što je povećanje u odnosu na prošlu godinu.

Nova godina je prošla, trgovački centri se polako prazne, ali u prosincu su bili krcati. Ljudi su najviše kupovali elektroničku opremu, mobitele, odjeću obuću hranu i kad se sve to zbroji u prosincu je potrošeno 12 mlrd. i 600 milijuna kuna, što je porast za 400 milijuna kuna u odnosu na prošlu godinu.

Ovo su, naravno, ukupne brojke sustava za fiskalizaciju koji bilježi svaki izdani račun u Hrvatskoj.

Boris Mišević (Vijesti.hr)

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite na Whatsapp, Viber, MMS 097 64 65 419 ili na mail vijesti@riportal.hr ili putem Facebooka i podijeliti ćemo ju sa tisućama naših čitatelja.
Komentari