Svi oni koji bi gas htjeli stisnuti iznad 25 na sat, romobil će morati registrirati
Iako ulicama jure godinama, zakon ih je tek sada prepoznao. I prozvao osobnim prijevoznim sredstvom. To znači da od subote romobilisti smiju voziti samo biciklističkim stazama, a vozači moraju imati kacigu. I brzina im je ograničena. Tko prekorači – ostat će lakši za tisuću kuna.
Što su jurili, jurili su. Od subote romobilima će se voziti tempom pješaka ili brzinom do 25 kilometara na sat, izvještava Darinka Trgo za RTL.hr.
”Moj i ide do 25 na sat, tako da mi to nije problem. Za pješačku stazu, mislim da su to mogli bolje napraviti u Zagrebu da se mi imamo gdje voziti”, rekao je Daniel Vračar iz Zagreba.
”Među pješacima se mora voziti 5 km/h, brzinom kojom se kreću pješaci. To mi se čini okej. Zaobiđeš nekoga, ne divljaš paziš kako voziš”, komentirao je Boris Kasap iz Zagreba.
I dok neki paze – ljudi se često žale da su romobili prebrzi i neoprezni.
”Sama prijevozna sredstva nisu opasna. Opasna je razlika u brzini. Ukoliko dođe do teških prometnih nesreća kada se pješak kreće malom brzinom, a vozač romobila ili bicikla velikom. Dolazi do težih posljedica prometnih nesreća”, izjavio je Marko Ševrović s Fakulteta prometnih znanosti.
Dijelit će stazu s pješacima i biciklistima
Svi oni koji bi gas htjeli stisnuti iznad 25 na sat – romobil će morati registrirati. A vožnja bez kacige koštat će vas 300 kuna. Kao i vožnja sa slušalicama.
”Pridržavat ću se propisa, naravno, ali što se kacige tiče, mislim da ne. To većina vjerojatno neće. Zakoni nisu za sve. zakoni su za sirotinju. Tko ima, neka plati 300 kuna”, rekao je Kasap.
”Nisam još nabavio kacigu, ali budem je do subote nabavio”, kazao je Vračar.
Za neke je najveći problem, što naše staze nisu dovoljne ni za bicikle, kamoli još i romobile. Ovaj Zakon smanjit će broj onih koji se koriste javnim romobilima, smatra Hrvoje Prpić.
”Problem će biti te kacige koje su sada obavezne. To je s javnim romobilima gotovo nemoguće izvesti. Sigurno nećemo nositi kacigu koju netko drugi nosi, pogotovo sada u doba pandemije. S ovim smo napravili negativan korak. Smanjit ćemo broj romobilista pa će se ljudi voziti automobilom – što je daleko gore”, rekao je Hrvoje Prpić iz Udruge Strujni Krug.
Daleko bolje bi bilo da počnemo s edukacijom. Poznavanje prometnih propisa za sada nije obavezno – pa bez ikakve obuke u Hrvatskoj možete voziti i bicikl i električni romobil, izvještava Darinka Trgo za RTL.hr.