POPULARNO PRIJEVOZNO SREDSTVO

Video | Romobili na meti zakona: Kolike će biti kazne i treba li ih registrirati? Evo svih detalja!

Nema vožnje brže od 25 kilometara na sat, kao ni vožnje po cestama

Što su jurili, jurili su – hrvatski su zakoni konačno shvatili da na cestama postoje – romobili. Da, s malo zakašnjenja, ali sada će vožnja ovim popularnim prijevoznim sredstvom biti regulirana. Smiju voziti samo biciklističkim stazama, svi vozači moraju imati kacige, u protivnome će platiti 300 kuna, ako voze prebrzo platit će 1000 kuna, a ako im romobil juri brže od 24 kilometra na sat – moraju ga i registrirati.

I možda niste znali – ako vozite romobili i bicikl, i na oba uha imate slušalice – to ćete platiti 300 kuna. Sa slušalicama, uglavnom bez kacige, neki i na crveno – centrom Zagreba jure i teško ih je uhvatiti.

”Nisam imao problema s njima, ali imala je moja žena. Jedan ju je pokupio”, kazao je Ivica iz Zagreba.

”Ne smetaju. Sve vam je stvar grada koji treba osigurati infrastrukturu, o tome vam je ovdje riječ”, komentirao je građanin.

”Praktični su kao praktično prijevozno sredstvo, ali mogu biti opasni ako ih se ne zna koristiti”, rekla je Mirna iz Zagreba.

Ljudi se žale: ne vidite ih, ne čujete ih i još jure. Ali, vožnja električnim romobilima više neće biti ista.

”Znam da u pješačkoj zoni moram voziti 5 km/h ali ako nema baš ljudi vozim 10 ili 15 km/h. Nikad ne vozim iznad 25 km/h”, kazao je Nino iz Zagreba.

”Nisam opasnost na cesti. Ja inače vozim bicikl uglavnom na posao, a ovo vozim po centru jer je zgodno, mogu ga svugdje voziti. Ali vozim oprezno, pazim ja na pješake”, rekao je Goran iz Zagreba.

”Nije realan novi zakon. Pa samo pogledajte gdje se biciklisti i romobilisti voze, nije grad pripremljen za to, kao što nije pripremljen za parkinge i aute”, kazao je Nino.

A makar po ulicama jure već godinama: zakon ih je tek sad prepoznao. I prozvao osobnim prijevoznim sredstvom. Što znači, nema vožnje brže od 25 kilometara na sat, kao ni vožnje po cestama. Električni romobili od sada će morati na biciklističku stazu. Ako je nema, onda može i pješačka. Ali to znači i tempom kojim hoda čovjek: 5 kilometara na sat.

”Ono što je nažalost, ne samo kod nas, nego i u svijetu bio problem to što nije bilo regulirano način njihovog sudjelovanja u prometu. Jer brzina koju može postići električni romobil je itekako opasno za ostale sudionike u prometu”, rekao je Rajko Horvat, stručnjak za sigurnost cestovnog prometa.

Kazne i zabrane

Vožnja sa slušalicama je od sada zabranjena. Ako vas uhvate, kazna je 300 kuna. Obavezno je i nošenje kacige, kao i reflektirajući prsluk u slučaju slabije vidljivosti recimo za vrijeme magle ili jače kiše.

Bez 300 kuna ostat ćete ako nemate kacigu, bez 1000 ako vozite iznad ograničenja. A svi oni koji jure iznad 25 kilometara na sat – svoj romobil morat će registrirati. Zakon obuhvaća i bicikliste. Ni oni ne smiju na ulicu sa slušalicama. Ali, za neke je najveći problem, što naše staze nisu dovoljne ni za bicikle, kamoli još i romobile.

”Prebrzi su, brži su od bicikla. Imat ćemo problem mi. Imat će problem pješaci, životinje koje se nađu. Teško je s tim zakočiti”, rekla je Ana iz Zagreba.

”Većina staza se zapravo crta po nogostupima, djelomično se oduzima prostor pješacima. Problem već postoji, jer se ionako romobili tu najčešće voze”, komentirao je Ivan Nemet iz udruge Sindikat biciklista.

Vozit će se i dalje, i to samo stariji od 14 godina. I dok vam kod nas ona ne treba, u Njemačkoj, recimo, za električne romobile koji voze iznad 45 na sat trebate imati vozačku.

”Vi za biciklu ne trebate položiti niti jedan ispit. Vi sa 16 godina možete upravljati biciklom a da ne znate nijedan prometni propis. isto se događa s romobil. Niste dužni polagati ništa, ni znati nikakve prometne znakove”, kazao je Horvat, a prenosi RTL.

Makar, ni svi vozači ne znaju baš sve. Ili vam je ipak poznato što znače znakovi?

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite na Whatsapp, Viber, MMS 097 64 65 419 ili na mail vijesti@riportal.hr ili putem Facebooka i podijeliti ćemo ju sa tisućama naših čitatelja.
Komentari