Dr. sc. Zoran Lulić, predstojnik Katedre za motore i vozila s Fakulteta strojarstva i brodogradnje pojasnio je koliko se može stajati u upaljenom automobilu koji ne vozi
Zbog nevremena koje je jučer poharalo Hrvatsku, Dalmacija je bila odsječena od ostatka Hrvatske, a brojni su ljudi zapeli u prometu jer su ceste bile zatvorene. Oni koji se nisu domogli prihvatilišta, grijali su se u upaljenim automobilima.
Dr. sc. Zoran Lulić, predstojnik Katedre za motore i vozila s Fakulteta strojarstva i brodogradnje, za Index je govorio o tome koliko se može stajati u upaljenom automobilu koji ne vozi.
“Ovisi o tome koliko je velik motor. Ako je manji, trošit će manje. Ako je riječ o motornom vozilu, ako uzmemo u obzir pojedina dodatna trošila poput grijanja ili audiosustava, on će trošiti od pola litre do 2 litre na sat”, rekao je.
Sve ovisi o dodatnim tošilima
Ako se radi o vozilu koje u tanku ima 20 litara goriva, ono će u najgorem slučaju izdržati 10 sati. Ako je puni tank vozila 30 litara, vozilo može izdržati 15 sati.
Vlasnici novijih automobila mogu vidjeti koliko njihovo vozilo može izdržati u ovim uvjetima.
“Sva suvremena vozila, ona od 2016. naovamo, moraju imati putno računalo, ono pokazuje prosječnu potrošnju. Kad je brzina na nuli, onda se ispisuju podaci o litrama po satu. Svaki vozač, ako se potrudi, na taj način može doznati koliko mu vozilo troši kad miruje”, objasnio je Lulić dodavši da nema jednoznačnog odgovora jer sve ovisi o tome do koje mjere su uključena dodatna trošila, prenosi Net.hr.