Sutra istječe rok za predaju ponuda za novogradnju 514, brod za prijevoz automobila koji se gradi u 3. maju kapaciteta 7000 vozila
Riječki škver ovaj brod završava za vladu RH koja je krenula sa javnim natječajem za prodaju ovog car carriera.
“To je brod iz paketa koji smo prije dvije godine – kada je hrvatska vlada dala jamstva za pokretanje ponovno proizvodnje u 3.maju – to je jedan brod iz paketa od ta tri broda kojeg trebamo dovršiti”, podsjeća Siniša Ostojić, pomoćnik direktora za komercijalu Brodogradilišta 3. maj za Kanal RI.
Prvi su brod trećemajci isporučili prije godinu dana kanadskom naručitelju, drugi brod je tanker za prijevoz kemikalija i naftnih produkata i on je u završnoj fazi opremanja.
Za kupnju trećeg broda odnosno ovog car carrier-a pristiglo je nekoliko ozbiljnih ponuda.
“Prema sadašnjim saznanjima, negdje oko 7-8 vrlo ozbiljnih međunarodno poznatih kupaca je bilo i u posjetu brodogradilištu i pregledalo brod i najvjerovatnije će dati svoju ponudu za kupnju tog broda”, otkriva pomoćnik direktora za komercijalu Brodogradilišta 3. maj Siniša Ostojić.
Više u VIDEOPRILOGU:
novinarka: MIRJANA MAROHNIĆ
snimatelj: MLADEN SRIĆA
montažerka: ESTA DEŠPOJA
Najniža ponuda koju će kupac moći ponuditi za ovaj brod je 39 milijuna eura. Brod je u visokom stupnju dovršenosti, oko 85%.
Pristigle ponude otvarat će Povjerenstvo i odabrati tri najpovoljnije.
“Kriteriji za naravno visina ponuđene cijene, zatim nekakvi ostali komercijalni uvjeti koji su isto tako važni, ne samo visina prodajne cijene”, dodaje Ostojić.
U drugoj fazi Povjerenstvo će odabranim ponuditeljima dati mogućnost da korigiraju svoju ponudu.
“Jer očekuje se da će cijena biti viša od tih 39 milijuna eura koja je kao donja granica”, objašnjava Ostojić.
Cijeli bi postupak trebao završiti u 10. mjesecu kada će biti poznat i kupac broda.
“S kojim bi se onda potpisao ugovor o kupoprodaji broda i isto tako bi se s 3. majem onda taj kupac dogovorio i oko uvjeta završetka tog broda”, objašnjava Siniša Ostojić, pomoćnik direktora za komercijalu Brodogradilišta 3. maj.
U 3. maju se trenutno gradi i polarni cruiser, brod za australskog naručitelja čije se porinuće očekuje na proljeće sljedeće godine.
“Tako da će to nakon dugo vremena, praktički od 2017. kada je bilo zadnje porinuće, to bit prvo novo porinuće i početak i naznaka nekih boljih vremena za 3. maj”, pun je optimizma Ostojić.
Posla nasreću ima pa će uz 800 stalno zaposlenih i 300 kooperanata u ovom riječkom škveru posao moći potražiti i još 100-tinjak radnika svih profila, donosi Kanal RI.