Ako se vozači pridržavaju nekoliko ključnih pravila vožnje, moći će se sigurno odvesti od jedne točke do druge i u najtežim zimskim uvjetima. Ključno je da način vožnje prilagode cesti i vremenskim uvjetima jer prebrza vožnja i pogrešna reakcija zimi mogu biti pogubni
Snijeg je zabijelio dijelove Hrvatske, a očekuje se da će ga u nekim predjelima napadati i 30 centimetara. Vožnja u zimskim uvjetima, posebice po snijegu, vozačima može stvoriti puno problema. Uvjeti na cestama mogu se promijeniti u razdoblju od samo nekoliko minuta, a skliske i/ili zaleđene ceste, bljuzga i snijeg često su razlog češćih prometnih nezgoda.
Ipak, ako se vozači pridržavaju nekoliko ključnih pravila vožnje, moći će se sigurno odvesti od jedne točke do druge i u najtežim zimskim uvjetima. Ključno je da način vožnje prilagode cesti i vremenskim uvjetima jer prebrza vožnja i pogrešna reakcija zimi mogu biti pogubne.
Važno je pripremiti svoj automobil za zimsku vožnju, a već i ptice na grani znaju da pravilna guma glavu čuva. Ljetne gume za vožnju u hladnim europskim zimama nisu primjerene zbog čega je važno da svoje vozilo opremite dobrim zimskim gumama. ” Zbog boljega prianjanja i upravljivosti na snijegu, bljuzgavici i ledu te će gume znatno povećati sigurnost vožnje. Zimske gume osiguravaju veći nadzor nad vozilom i veću stabilnost. Izbjegavajte kombinaciju guma različitih tipova, dezena i dimenzija”, poručuju iz Hrvatskog autokluba (HAK).
U zimskim mjesecima u auto bi se trebalo naći i četka za čišćenje stakala te signalizacijski prsluk za uvjete smanjene vidljivosti. A jedna od bitnih stvari je provjera antifriza koji na niskim temperaturama štiti motor.
Prije početka vožnje, vozači s automobila moraju očistiti snijeg i led. Nikad ne bi trebali voziti sa snijegom na krovu ili svjetlima i staklima punima snijega. Tijekom vožnje obavezno smanjite brzinu, izbjegavajte iznenadno ubrzavanje i naglo okretanje upravljača. Treba izbjegavati i naglo kočenje te naglo puštanje papučice spojke. Kada gume izgube dodir s kolnikom, dolazi do zanošenja vozila. Vozačima se preporučuje da vozači na radiju redovito slušaju vremensku prognozu i informacije o uvjetima na cesti.
“Izbjegavajte mijenjanje tragova kotača i pretjecanje. Za zadržavanje nadzora nad vozilom važno je također da izbjegavate iznenadne promjene smjera i naglo kočenje. Vozite smireno i uvijek gledajte ispred sebe. Morate predvidjeti nove situacije i pripremiti se na njih da možete što brže reagirati”, također upozoravaju iz HAK-a.
Kad su ceste skliske i zaleđene ili pokrivene bljuzgom, potrebno je povećati sigurnosnu udaljenost. Testovi su pokazali da udaljenost između vozila zimi treba biti tri puta veća nego ljeti, a dodatna udaljenost potrebna je zbog sigurnog kočenja. Posebice jer je u zimskim uvjetima slabije prianjanje guma za kolnik, površina kolnika je skliska pa se put kočenja produljuje. Ako je smanjena vidljivost zbog magle ili snijega, također je najsigurnije usporiti vožnju i prilagoditi brzinu uvjetima. A kad je vidljivost zaista loša, upalite maglenke, ali ne zaboravite ih isključiti kad se vidljivost poboljša.
Ako vaš auto ima sustav kočenja ABS, nemojte pritiskati papučicu kočnice više puta zaredom. Kočite lagano i držite smjer. Preporučuje se da na zaleđenim cestama ili na nizbrdicama mjenjač prebacite u niži stupanj prijenosa ranije nego inače, a onda lagano pritisnite kočnicu da sigurno smanjite brzinu.
Važno je naglasiti da su zimi najopasnija mjesta mostovi, strmine, zavoji i raskrižja te semafori jer se na njima ceste najbrže zaleđuju i postaju skliske. Također ostaju skliske i onda kada na drugim mjestima već izgledaju u redu. Dodatna pažnja treba i tijekom vožnje uz jezera i kroz šume zbog više vlage.
Možda je ovo mnogim vozačima nepoznanica, no temperatura između nula i tri stupnja iznad nule smatra se najopasnijom. Naizgled se može činiti da su cestu u redu, a temperatura zemlje je ispod nule i još uvijek ceste mogu biti zaleđene, piše Danas.hr.