'SVE PREDUGO TRAJE...'

Zamjenik župana Braut: Nema razloga protivljenju mještana Ilovika dogradnji luke; Predsjednik ŽS Boras Mandić: Mrtvaška je afirmativan projekt

Zamjenik župana Vojko Braut na redovitoj konferenciji za medije osvrnuo se na stanje projekta i nedavna događanja u luci Mrtvaška

Podsjetio je kako je riječ o projektu kojeg je inicirao Grad Mali Lošinj. “Projekt je započeo na inicijativu Grada Malog Lošinja i tadašnjeg gradonačelnika Garija Capellija i postoji od 2006. godine. Zbog isteka dozvola, revidiran je 2019. godine i temeljen je na izvornom projektu u kojem je sporna riva predviđena također na visini od 2 m.

Za projekt je izdana pravomoćna građevinska dozvola u listopadu 2019. godine. Također, u projektu je planiran pristan za brodice građana s Ilovika na visini od 0,8 m te nije točno da projektom nije predviđena mogućnost pristajanja malih brodica”, izjavio je Braut.

Dodao je da je Županijskoj lučkoj upravi Mali Lošinj temeljem prijave projekta odobreno financiranje bespovratnim sredstvima, a što je ugovoreno s Ministarstvom mora, prometa i infrastrukture te SAFU-om u vrijednosti od 81 milijun kuna. Proveden je postupak javne nabave nakon čega je izvođač radova uveden u posao.

“Tijekom cijelog tog razdoblja, od 2006. do danas, se komuniciralo s predstavnicima Grada Malog Lošinja i predstavnicima Mjesnog odbora Ilovik o čemu postoji i dokumentacija. Na zahtjev MO Ilovik, Županijska skupština Primorsko-goranske županije je donijela zaključak kojim se poziva ŽLU Mali Lošinj da poduzme mjere kojima se otklanjaju negativne posljedice izmještanja državne linije 311 koja je ranije prometovala na relaciji Mrtvaška-Ilovik, a sada vozi na relaciji Mali Lošinj-Ilovik. Temeljem tog zaključka, pristupilo se izmjenama projekta kojim je uklonjena postojeća pasarela i na zahtjev mještana je riva na tom dijelu spuštena na 1,1 m. Također, gradilište je organizirano na način da mogu pristajati svojim brodicama u Mrtvašku i za vrijeme trajanja radova”, rekao je Braut.

Podsjetio je da su predstavnici građana Ilovika više puta pozivani na prezentaciju rješenja, na što se nisu odazvali, kao ni zahtjevu za sastanak koji su im uputili zamjenica župana Marina Medarić te kasnije ministar Butković i župan Komadina.

“Ako su usvojeni zahtjevi, to znači da je komunikacija postojala. Cijelo vrijeme smo komunicirali putem medija, ali smo i više puta pokušali komunicirati izravno. Druga strana komunikaciju odbija, i kada im se ispune zahtjevi oni dolaze s novim. Očiti zaključak je da predstavnici građana taj projekt ne žele i cilj im je zaustaviti ga na svaki mogući način”, rekao je Braut.

„Moram istaknuti da percepcija da luka Mrtvaška služi samo komunikaciji između Ilovika i Malog Lošinja nije točna. To je infrastrukturni projekt od nacionalnog značaja kojim se povezuju sjevernojadranski i sjevernodalmatinski otoci te se smanjuje trajanje putovanja“, dodao je Braut te naglasio da je dio projekta i izgradnja državne ceste D130 čija je svrha komunikacija s lukom, vrijednosti oko 150 milijuna kuna te da tvrdnje kako se radi o nerazvrstanoj cesti nisu točne.

Zamjenik župana Braut osvrnuo se i na događaje od 13. lipnja 2022. godine kada je bilo predviđeno izmještanje nelegalno parkiranih automobila u samom lučkom području, čime je onemogućen početak radova.

“Parkirani automobili, pretežno mještana Ilovika, trebali su biti izmješteni na uređeno parkiralište, pripremljeno za tu svrhu, udaljeno niti 50 metara dalje. Također, ni u jednom trenutku prisutna mehanizacija nije trebala rušiti stari mol, već urediti koridor da se mještanima omogući pristup luci, što je vidljivo na licu mjesta i na fotografijama”, istaknuo je Braut.

„Kada su pauk-vozila i mehanizacija pokušala pristupiti luci, dva su vozila blokirala državnu cestu D130 – ne lučko područje. Vlasnica jednog od automobila je, prema podacima MUP-a, gospođa Sabina Simčić, direktorica TD Porat Ilovik i brodara TIM – G, dok je drugi automobil u vlasništvu gospodina Ladislava Radoslovića.

Prvi automobil je uklonjen, a kod pokušaja uklanjanja i drugog, mještani su pokušali proboj u lučko područje i nakon toga su okružili automobil te pružali otpor policiji”, pojasnio je Braut.

“Trenutačno se automobili mogu parkirati na uređenom parkiralištu, a stari mol se može koristiti za ukrcaj i iskrcaj putnika i tereta te se trenutačno promet kroz luku Mrtvaška odvija nesmetano. S obzirom na sve rečeno, postavlja se pitanje zbog čega još uvijek protivljenje projektu”, dodao je Braut.

Zamjenik je naglasio da svo vrijeme uredno prometuje i državna linija 311 između Ilovika i Malog Lošinja, a zahtjev za vraćanje te linije u lučko područje nije u nadležnosti Primorsko-goranske županije niti Županijske lučke uprave već Agencije za pomorski promet. “Kada počnu radovi, zbog veličine broda, nije moguće vratiti tu liniju u luku Mrtvaška”, rekao je Braut.

Pročelnica Upravnog odjela za pomorsko dobro, promet i veze Nada Milošević izvijestila je o prijedlogu Plana davanja koncesija na pomorskom dobru na području Primorsko-goranske županije u razdoblju od 2023. do 2025. godine.

“Plan je obveza davatelja koncesija i moramo ga dostaviti Ministarstvu financija. Primorsko-goranska županija je ovaj Prijedlog dala na javno savjetovanje te je već 15. lipnja objavljen na stranicama županije i ostat će otvoren do 15 srpnja. Sve pravne i fizičke osobe pozivamo da se uključe u raspravu i donošenje konačnog Plana”, izjavila je pročelnica Milošević. Pročelnica je podsjetila da se u Planu nalaze koncesije koje istječu pojedine godine, te je tako za 2023. godinu istaknuto sedam koncesija koje istječu i planirano je 11 novih. U 2024. godini istječe 16 koncesija i planirana je jedna dodatna, a u 2025. godini istječe šest koncesija.

U drugom dijelu konferencije za medije novinarima se obratio i predsjednik Županijske skupštine PGŽ Marko Boras Mandić koji se također osvrnuo na događaje u luci Mrtvaška od 13. lipnja 2022. godine:

„Mogu se nadati da se te scene neće ponavljati i u demokraciji moramo biti spremni na građanski neposluh, i ne tražiti krivce u građanima Ilovika koji su prosvjedom i neposluhom izrazili svoje protivljenje određenim segmentom projekta. Mnogima nije jasno zašto je do ovoga došlo. Projekt luke Mrtvaška je od samog svog početka bio afirmativan, a sada kada su osigurana sredstva nailazimo na probleme, zbog čega mi je žao. Smatram da do otpora dolazi zbog toga što su oni koji su trebali voditi projekt napravili pogreške, što je vidljivo i iz izmjena projekta. Što se tiče postupanja policije uvjeren sam da nisu postupali izvan svojih ovlasti, kao što vjerujem da ni mještanima Ilovika nije cilj da dolazi do ovakvih situacija. Isto tako smatram da i župan i resorni ministar i mještani Ilovika žele realizaciju projekta”.

“Međutim, ne možemo pozitivnim ocijeniti postupke ravnatelja i Upravnog vijeća Županijske lučke uprave. Sve predugo traje, a nedavno smo i na Županijskoj skupštini imali tu temu. Unija Kvarnera, Akcija mladih i Možemo!, tri političke stranke zastupljene u Skupštini su tražile izvještaj o projektu. Da je na Skupštini projekt predstavljen ovako opširno kao što je to učinjeno ovdje, možda do ove situacije ne bi ni došlo”, izjavio je Boras Mandić.

“Smatram da bi Upravno vijeće i ravnatelj trebali županu i Skupštini dati mandat na raspolaganje kako bismo s novim ljudima mogli realizirati projekt i njegove izmjene. Vrijeme je da temu Mrtvaške iz sfere politike vratimo u sferu projekata”, zaključio je Boras Mandić.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite na Whatsapp, Viber, MMS 097 64 65 419 ili na mail vijesti@riportal.hr ili putem Facebooka i podijeliti ćemo ju sa tisućama naših čitatelja.
Komentari