POKREĆE SE I TELEFONSKO SAVJETOVANJE

Od danas se izdaju lijekovi u domove osoba u izolaciji i samoizolaciji

Foto: Ilustracija

Hrvatska ljekarnička komora (HLJK) zajedno sa Hrvatskim Crvenim križem (HCK) od danas pokreće projekt telefonskog savjetovanja i izdavanja lijekova u domove bolesnika u izolaciji, samoizolaciji i nepokretnih bolesnika povezanih s epidemijom koronavirusa

“Projekt je zamišljen tako da se izdavanje lijekova provodi uz najvišu razinu sigurnosti za pacijente. Stoga smo putem aplikacije osigurali sljedivost lijeka od inicijalnog poziva pacijenta do zadnjeg koraka, a to je izdavanje u domu pacijenta i savjetovanje o terapiji”, kaže predsjednica HLJK-a Ana Soldo.

Pacijenti će uslugu ljekarnika moći zatražiti putem zajedničkog pozivnog broja HLJK-a i HCK-a 0800/1188 ili na izravni broj call centra HLJK-a 072/700-222.

Projekt će provoditi volonteri – magistri farmacije s odobrenjem za samostalni rad (licencom) u trajanju od 4 ili 8 sati dnevno (ovisno o dostupnosti). Komora je dosad primila prijave 120 volontera ljekarnika, koji će tu uslugu pružati na cijelom području Hrvatske.

Cilj je, ističe Soldo, osigurati kontinuitet opskrbe lijekovima i ljekarničkih savjeta svima pogođenima epidemijom na stručan, siguran i zakonit način, kao i spriječiti kršenja propisanih mjera i ograničenja kretanja.

“Usmjereni smo na izdavanje lijekova pacijentima kojima je dodijeljena mjera izolacije ili samoizolacije, nemoćnim i nepokretnim osobama koje su u mreži socijalnih službi te transplantiranim, onkološkim i drugim imunokompromitiranim pacijentima kojima je važno da ne izlaze iz svojih domova u uvjetima epidemije”, ističe Soldo.

Putem call centra pacijenti će moći zatražiti i savjet o novim terapijama koje su im propisane te provjeriti kompatibilnost nove terapije s lijekovima koje koriste od ranije.

Soldo ističe kako su pacijenti za vrijeme epidemije koronavirusa zbog straha od nestašice nakupili veće količine bezreceptnih lijekova, no to su i dalje lijekovi koji imaju svoje potencijalne nuspojave i važno ih je uzimati odgovorno i provjeriti interakcije s kroničnim terapijama koje pacijenti uzimaju.

Projekt uključuje call centar HLJK-a i HCK-a, aplikaciju koja će pratiti distribuciju lijeka od poziva pacijenta do njegova izdavanja, stručnu osobu – ljekarnika i povratnu informaciju pacijenta o preuzimanju i razumijevanju terapije.

“Ovo je vrijeme koje predstavlja veliki izazov, kako na profesionalnoj tako i na ljudskoj razini. Hrvatski zdravstveni sustav, a pogotovo ljekarnici pokazali su visoku razinu spremnosti, požrtvovnosti i moralnog integriteta u naporima da osiguraju dostupnost lijekova, medicinskih proizvoda i savjeta svim građanima, čime je poslana jasna poruka o nezaobilaznoj ulozi ljekarnika u funkcioniranju zdravstvenog sustava”, ističe Soldo.

Hina

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite na Whatsapp, Viber, MMS 097 64 65 419 ili na mail vijesti@riportal.hr ili putem Facebooka i podijeliti ćemo ju sa tisućama naših čitatelja.
Komentari